اقتصاد دانش بنیان تنها راه پرکردن خلأ با کشورهای توسعه یافته / قانون جهش تولید دانش بنیان می تواند بسیاری از مشکلات شرکت های دانش بنیان را حل کند.


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839938

جعفر گادری گفت: برای پرکردن فاصله با کشورهای توسعه یافته چاره ای جز ساختن اقتصاد دانش بنیان نداریم و در این راستا شرکت های دانش بنیان واسطه انتقال دانش و فناوری به کشور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر گدیری در گفت و گو با مرصادنیوز با اشاره به تصویب هیات امنا در هیات امنا گفت: برای پرکردن خلأ با کشورهای توسعه یافته چاره ای جز ایجاد اقتصاد دانش بنیان نداریم. شرکت های مستقر واسطه هستند.«دانش و فناوری برای کشور است.

وی افزود: قانون جهش دانش بنیان تسهیلات و مزایای بسیاری را برای شرکت های دانش بنیان فراهم می کند و در تعامل با دستگاه های اجرایی به دنبال حل مسائل مالی مربوط به قراردادها، بیمه ها، مالیات ها، محدودیت ها، دغدغه ها و دغدغه های این فعالان است. «هم اداری و هم رفع نیازهای آنها.

قادری گفت: قانون جهش در تولید دانش بنیان کار ارزشمندی است که می تواند گره گشا و رفع بسیاری از مشکلات شرکت های دانش بنیان باشد و همچنین نقطه شروعی برای استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان باشد.

وی گفت: تا زمانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی بتوانند در دوران دانشجویی در نگارش پایان نامه نقش آفرینی کنند، جذب نظام اداری امکان پذیر نیست، بنابراین با توجه به اشتغال آنان در حوزه پژوهشی و آموزشی باید از ظرفیت این افراد استفاده شود. نیروها

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا شرکت های دانش بنیان ظرفیت و فرصت بسیار خوبی برای کشور هستند، گفت: موانع توسعه آنها کمک می کند.

گادری افزود: یکی از اقدامات خوب مجلس یازدهم در کنار تصویب قوانینی از جمله تسهیل در صدور پروانه کسب، جهش تولید مسکن، رشد جمعیت، تصویب قانون مبتنی بر قانون برای جهش در تولیدی که بتواند مشکلات فعالان علم و فناوری را حل کند.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید