تحقق اقتصاد استقلال و مقاومت؛ با اجرای طرح جهش تولید دانش‌بنیان/ شرکت‌های دانش‌بنیان، میان‌برهایی برای جهش تولید


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839021

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا؛

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تولید دانش بنیان گفت: دانش و دستیابی به اقتصاد استقلال و مقاومتی.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از انتشار نامه 1401 به مردم، این سوال مطرح شد که شرکت ها و موسسات دانش بنیان چه ویژگی هایی دارند که رهبر انقلاب در مقوله تولید و اشتغال به آن اشاره می کنند؟

در پاسخ باید در نظر داشت که کشور ما دانش پایه مورد نیاز در اکثر زمینه های تولید در صنعت و علم را دارد که برای ورود این دانش در تولید اقتصادی لازم است و قطعا ورود شرکت های جوان مبتنی بر دانش در تولید باعث خواهد شد. ارزش افزوده بسیار بالایی دارند و می توانند به عنوان بستری برای تولید سایر محصولات در تمامی صنایع مورد استفاده قرار گیرند.

بر این اساس اگر برنامه ریزی قوه مجریه بر این اصل باشد که ابزار تولید وارداتی از کانال تولید دانش بنیان به فروش می رسد، جهش بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد می کند.

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص جایگاه جهش تولید در دولت سیزدهم گفت: در شرایط فعلی اقتصاد موضوع محوری کشور است و امروز بحث تولید به اقتصاد مربوط می شود. ما به میانبرها به عنوان جهش تولید نیاز داریم.

ویس کرمی در ادامه با اشاره به مزایای جهش در صنعت دانش بنیان، استقلال و مقاومت را عنوان کرد.

وی در پایان افزود: جهش تولید می تواند ضمن تعامل با کشورهای خارجی پاسخگوی نیازهای جامعه در همه عرصه ها از جمله اقتصاد درون زا باشد و همچنین می تواند ارزش افزوده کشور را از طریق صادرات افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید