قانون جهش تولید دانش بنیان ابلاغ شد و در حال اجراست/ از مجموعه های دانش بنیان حمایت بیشتری شود.


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901393

تصویب قانون افزایش تولید نشان دهنده توجه مجلس به اولویت های کشور است

رئیس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از دستاوردهای مرکز نوآوری، فناوری و علم پیشران گفت: تصویب قوانینی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان نشان دهنده توجه مجلس به اولویت های کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی شهر صبح امروز (چهارشنبه 22 مهرماه) در مرکز نوآوری، فناوری و علم پیشران حضور یافت و از دستاوردهای این مرکز بازدید کرد.

سیستم آبیاری زیرزمینی ایرانیان، سیستم خانه های پیش ساخته سلمان، طراحی و ساخت هواپیما و قطعات هوایی، تشخیص و درمان بیماری های خاص از طریق آزمایشگاه های سیار، تصفیه آب صنعتی و نمک زدایی آب آشامیدنی، ساخت هزار متر دستگاه حفاری برقی، تولید سوخت‌های جایگزین مانند سوخت جامد و افزودنی‌های حرارتی از زباله‌های پلاستیکی، تولید داروهای مبتنی بر فناوری mRNA، تولید دانه‌های گیاهی و صیفی هیبریدی، تولید موتورهای الکتریکی، تولید مواد دارویی و نانوپزشکی، تولید تک‌کانونیکال و آنتی بادی های پلیکانونیکال شامل بخش های نمایشگاهی مرکز نوآوری، فناوری و علم در پیشران. قالیباف سپس از آنها بازدید کرد و از نزدیک با محققان و دست اندرکاران این مجموعه ها گفتگو کرد و در جریان مشکلات و موانع پیش رو بر سر راه توسعه و تجاری سازی محصولات آنها قرار گرفت.

در این بازدید رئیس شورای اسلامی شهر با تاکید بر لزوم هم افزایی بخشهای مختلف برای پیشرفت کشور گفت: در این راستا باید از شرکت ها و گروه های دانش بنیان حمایت بیشتری شود.

کلیباف با اشاره به اینکه شورای اسلامی برنامه هفتم توسعه را در آینده نزدیک بررسی می کند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در تدوین این برنامه مشکلات اساسی کشور را مد نظر قرار دهیم و با پرداختن به روش ها و ابزارهای دانش، شاهد توسعه همه جانبه باشیم.

رئیس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در بخش حمایت از مراکز دانش بنیان به قانون جهش تولید دانش بنیان اشاره کرد و تاکید کرد: از اردیبهشت ماه امسال قانون جهش دانش تولید دانش بنیان اعلام و اعمال می شود. بر این اساس ما قاطعانه در مجلس ایستاده ایم تا قوانینی مانند جهش تولید دانش بنیان را رعایت کنیم.

وی افزود: تصویب قوانینی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان نشان دهنده توجه مجلس به اولویت های کشور است و حمایت های مالی و مالیاتی، سرمایه گذاری و قضایی از شرکت های دانش بنیان در قانون مجلس دیده می شود.

در ابتدای این بازدید رئیس مرکز نوآوری، فناوری و علم پیشران ضمن معرفی فعالیت های این مجموعه گفت: سعی داریم مردم را بدون دفاع اما با الگوی دفاع مقدس به بطن بیاوریم. و در این راستا باید فاصله بین مردم و اداره مؤثر کشور کاهش یابد.راه حل اصلی رهبری، ورود بخش غیررسمی و توده ای است، نه فقط بخش خصوصی. بنابراین باید اصلاحات مدیریتی و مالکیتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد باید از دولتی و دولتی به مردمی تغییر یابد، گفت: مرکز پیشران تلاش کرده فعالیت های خود را در حوزه آب، غذا (کشاورزی و دام)، بهداشت، انرژی، مسکن و هوش مصنوعی پیگیری کند.

در این بازدید محمدجواد عسکری رئیس کمیته کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیته برنامه و بودجه، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن، سید محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌آموزی، معصومه پاشایی عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس و بابک نگاری رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید