طرح «جهش تولید دانش بنیان» در مرحله پایانی است/مجلس تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834767

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا:

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سال گذشته قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل کسب و کار که به مرحله نهایی خود رسیده است در دستور کار مجلس قرار گرفت.

گلمرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار راه دانا؛ وی در خصوص آخرین وضعیت طرح جهش دانش بنیان گفت: سال گذشته قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل کسب و کار در دستور کار مجلس قرار گرفت و به مراحل پایانی رسید. این قانون بستر مناسبی را برای توسعه فعالیت های دانش بنیان فراهم می کند.

مرحبا در خصوص مزایای شرکت های دانش بنیان در اقتصاد گفت: مجموعه هایی که در لبه فناوری کار می کنند می توانند کارخانه های بزرگ با سرمایه کم، توان انسانی با استعداد و بازدهی بالا در مناطق فقیر ایجاد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی چه اقداماتی برای تسهیل کار شرکت های دانش بنیان انجام داده است، گفت: در کمیسیون اقتصادی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فعالیت ها و برنامه های آنها در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان دعوت کرده ایم. پایه.

نماینده آستارا در مجلس ادامه داد: در این جلسه طرح ها و برنامه های امیدوارکننده ای ارائه شد که با تکیه بر این طرح ها نوید روزهای خوشی را در آینده می دهیم.

مرحبه در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه راهبردها توسط رهبر معظم انقلاب تدوین شده است، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه شرکت های دانش بنیان نشان دهنده اهمیت مسئله است؛ این امر نشان دهنده اهمیت موضوع است. برای تعیین اهداف بر این اساس عناصر تصمیم گیری مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید