تصویب قانون جهش در تولید دانش بنیان، قوانین سختگیرانه شرکت های دانش بنیان را حذف می کند.


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840917

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: با تصویب قانون جهش در تولید شرکت‌های دانش‌بنیان، قوانین دست‌به‌دست‌گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان حذف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز با اشاره به تصویب طرح پرش دانش بنیان در هیات امنا اظهار داشت: طرح پرش دانش دارای چند نکته مثبت است که مصوبه هیات امنا را قانون می نامند. .
وی افزود: در حالی که جایگاه حقوقی قوی تری در قانون جهش در تولید دانش بنیان به شرکت های دانش بنیان داده شد، شرکت های خلاقی که در قانون وجود نداشتند نیز با تصویب قانون مورد حمایت قانون قرار گرفتند.
یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون شاهد فعال شدن خانه شرکت های خلاق در استان ها هستیم.
حجت الاسلام حسینی کیا گفت: در پی تصویب قانون جهش در تولید دانش بنیان، قوانین دست و پاگیر مزاحم شرکت های دانش بنیان حذف و تسهیلات زیادی برای آنها در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان به تعرفه واردات کالاهای غیرمشابه داخلی اشاره کرد. در شرکت های دانش بنیان هزینه شود.
وی افزود: حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از مزایای قانون جهش دانش بنیان است.
حجت الاسلام فلاحی گفت: با توجه به شعار سال و تصویب قانون جهش در صنعت دانش بنیان اکنون نیازمند حمایت قانونی از شرکت های دانش بنیان هستیم که برای اولین بار اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه قانون جهش در دادرسی دانش بنیان دارای 20 ماده است، گفت: با بازگرداندن این طرح به هیئت امنا، ایرادات وی نیز اصلاح شده است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید