کشورهای دارای اقتصاد دانش بنیان کشورهای توسعه یافته جهان خواهند بود / اقتصاد دانش بنیان راه میانبری برای نوآوری های علمی و اقتصادی است.


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821481

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلیل آباد:

حجت الاسلام کاردان با بیان اینکه در آینده کشورهای مبتنی بر نوآوری و اقتصاد دانش بنیان کشورهای توسعه یافته جهان را تشکیل خواهند داد، گفت: توجه مقام معظم رهبری به اقتصاد دانش بنیان راه میانبری برای نوآوری علمی و اقتصادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام کاردان مسئول دفتر ولی فقیه سپاه حلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی گفت: بر اساس قانون اساسی سیاست گذاری کلی نظام بر عهده رهبری است و به همین منظور هر ساله مقام معظم رهبری سیاست های کلان کشور را که به نفع ملت است ابلاغ می کنند و آن را شعار سال.”

وی با بیان اینکه شعار سال به نوعی نقشه راه مدیریت مردان و سه قوه است، خاطرنشان کرد: چندین سال است که مقام معظم رهبری موضوع تولید و اشتغال را در عبارات مختلف به عنوان شعار سال و نقشه راه این قدم را بردارید

مسئول نمایندگی سپاه هلیل آباد با تاکید بر اینکه دشمن با تمام توان جنگ اقتصادی را علیه ملت ما آغاز کرده است، تحریم های بی سابقه بین المللی را مصداق بارز دشمنی آمریکا با ملت ایران دانست. مردم دانش و اشتغال و دولت و دولت با استانداری تمام تلاش خود را معطوف این موضوع کرده اند و امیدواریم آثار امیدوارکننده ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت تنها هدف شعار سال نیست، بلکه قوه مقننه، قوه قضائیه، نیروهای مسلح، دانشگاه ها و همه مردم را هدف قرار داده است، چرا که سود و زیان آن متوجه خود ملت است، اذعان داشت: در عرصه های مختلف شایستگی خود را ثابت کرده اند، در بعد دانش بنیان اقتصاد باید در خط مقدم مبارزه باشند، زیرا این تخصص آنهاست.

کاردان با بیان اینکه عموم مردم می توانند نقش موثری در تولید و اشتغال داشته باشند، افزود: معمولا تولید منجر به اشتغال می شود و کشاورز می تواند با تولید محصولات کشاورزی و در سنگرهای جهاد کشاورزی برای ملت و کشور تولید و اجاره دهد. “او به تنهایی خدمت می کند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مصرف صحیح باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: اگر در گذشته در عرصه بین‌الملل اقتصادهای مبتنی بر نظامی یا کشاورزی قدرتمند قلمداد می‌شد، امروز به عنوان دولت‌های پیشرفته نظامی محسوب می‌شوند، در آینده برای نوآوری و با اقتصاد مبتنی بر دانش، کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان را شکل خواهند داد.

این مسئول افزود: توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد دانش بنیان به نوعی راه میانبر برای نوآوری علمی و اقتصادی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید