اقتصاد دانش بنیان باعث خودکفایی سازندگان بازی های رایانه ای می شود / میلیون ها شغل. با شرکت های بازی سازی دانش بنیان در عصر دیجیتال


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817551

حمید عسگری گفت: امروزه بازی های رایانه ای به بخشی جدایی ناپذیر از سرگرمی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است که با اقتصاد دانش بنیان خود می توانند آسیب ها را کاهش داده و بهره وری را افزایش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید عسگری کارشناس رسانه در گفت و گو با تیتریک گفت: بهبود وضعیت و رشد تولید در هر کشور راه حلی کلیدی برای ریشه کنی مشکلات اقتصادی است.

وی ادامه داد: افزایش تولید و بهره وری می تواند کشور را در برابر انواع تحریم ها و نفوذ خصمانه مقاوم کند.

عسگری افزود: تاکنون تمرکز ویژه ای روی تولید داشته ایم و اقداماتی انجام داده ایم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم.

این کارشناس افزود: امسال مقام معظم رهبری بر استفاده از فناوری های نوین و ظرفیت های دانش بنیان در فرآیند تولید تاکید کردند و این موضوع باید در بخش های مختلف اقتصادی کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عسگری گفت: در سال های اخیر تولید بازی های رایانه ای بومی در کشور رو به رشد است اما بهره وری لازم را نداشته اند.

وی ادامه داد: بهره وری ضمن کاهش قیمت محصولات، رقابت پذیری محصولات تولید داخل را در بازارهای جهانی افزایش می دهد.

این کارشناس افزود: در حوزه بازی های رایانه ای بومی این ضعف در بعد تجاری وجود دارد که با توجه به شعار سال باید در سال آینده محقق شود.

عسگری گفت: امروزه بازی های رایانه ای به بخشی جدایی ناپذیر از سرگرمی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است که با اقتصاد دانش بنیان خود می توانند آسیب ها را کاهش داده و بهره وری را افزایش دهند.

وی گفت: اگر بازی های رایانه ای بومی نیاز مردم را برآورده کند، تولید این محصولات را افزایش داده و از سوی دیگر زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم می کند.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان بازی های محلی در جزیره فعالیت می کنند و محصولاتشان به مخاطبان خاصی می رسد که باید در سال تولید تصمیم گیری شود. دانش بنیان، اشتغال زا» و درخشش بازی سازان ایرانی را در دنیای محصولات دیجیتال ببینید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید