رفع بیکاری و خنثی سازی تحریم ها در حمایت از شرکت های دانش بنیان/ ۳۵۴ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعال هستند.


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1834844

زمانی که تولید دانش بنیان بتواند جایگزین درآمدهای نفتی شود.

اقتصاد دانش بنیان رویکردی مبتنی بر دانش بومی و تبدیل نتایج تحقیقات به محصولاتی است که با تکیه بر ظرفیت و همسویی پژوهش و صنعت می‌تواند به جهش خوبی در تولید منجر شود و تحریم‌ها را خنثی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، خنثی سازی تحریم ها و تمرکز بر جهش در تولید مستلزم بسترسازی برای رشد شرکت های دانش بنیان و دستیابی به بازار منطقه ای باز به روی کالاهای ایرانی و در عین حال تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی با همسایگان است. در این راستا ایجاد شرکت های نوآور و فضای کسب و کار مشترک نقش مهمی در تامین عناصر لازم برای جهش تولید در کشور دارد.

رضا رضوانی، ارزیاب ارشد شرکت ها بر اساس دانش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل شرکت های استان خراسان رضوی به تایید صلاحیت دانش بنیان رسیده است. و شناخت شرکت ها 354 شرکت است که از این تعداد 44 شرکت دارای مجوز نوع 1 (شامل استارت آپ ها و تولیدکنندگان) هستند.


039fafbb dfec 4c75 ac93 2e4903395f14 خبر خاکستری


مراحل ثبت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان

وی گفت: اصولاً شرکت متقاضی مجوز ابتدا باید در سامانه باشد reg.welshpropertyservices.com وی افزود: دبیرخانه کارگروه مدارک اولیه شرکت را بررسی و سپس به صورت غیرحضوری از طریق کارگزاران ارزیابی برای کسب اطلاعات تکمیلی از محصولات شرکت تعامل خواهد داشت.

رضوانی تصریح کرد: در مرحله بعدی و در صورت نیاز بازدید شخصی از شرکت و مجموعه مطالبات و فعالیت های انجام شده توسط کارگزار بررسی و مستندات تخصصی بررسی و در قالب یک سند به دبیرخانه کارگروه ارسال می شود. گزارش؛ در نهایت ارزیابی و تصمیم گیری لازم توسط کارگروه ارزیابی و احراز صلاحیت شرکت ها و موسسات بر اساس دانش انجام و نتیجه ارزیابی از طریق همین کارت به شرکت متقاضی اعلام خواهد شد.


شرکت های دانش بنیان از معافیت های مالیاتی و صادراتی و حمایت انتظار دارند

ارزیاب شرکت ها بر اساس دانش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: شرکت های مورد تایید کارگروه می توانند از حمایت های زیر از جمله معافیت ها و حمایت های مالیاتی، معافیت ها و معافیت های گمرکی، حمایت از صادرات، خدمات صادراتی بهره مند شوند. توانمندسازی و غیره با مقررات تایید شده استفاده کنید و شرکت های تایید نشده نیز ممکن است از پشتیبانی برای دریافت جواز تاسیس و مجوز بهره برداری برای محصولاتی که سطح فناوری آنها تایید شده است استفاده کنند.


شرکت های دانش بنیان چیست؟

وی در پاسخ به این سوال که ویژگی های نظارتی شرکت های دانش بنیان چیست و شرکت دانش بنیان چیست، گفت: بر اساس آیین نامه ارزش گذاری مصوب 11/02/1300، شرکت ها باید دارای معیارهای دانش بنیان کالا و خدمات باشند. این بدان معناست که کالاها و خدمات تولید شده توسط این شرکت ها باید در زمینه فناوری پیشرفته (سطح فناوری 1) یا متوسط ​​به بالا (سطح فناوری 2) باشد.

رضوانی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت باید برای هر یک از محصولات خود طراحی اساسی و معنادار مبتنی بر فعالیت های تحقیق و توسعه داشته باشد (برخی از این معیارها به تفکیک هر یک از حوزه های فناوری در سیستم www.visitmaine.net ثبت و ارزیابی> ضوابط دقیق موجود است.) لازم به ذکر است که کالاهای ارائه شده باید حداقل به اندازه نمونه آزمایشگاهی بوده و خدمات دارای مدارک فروش باشند..

نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خراسان رضوی افزود: شرکت هایی که دارای ضوابط کالاها و خدمات دانش بنیان هستند بر این اساس که درآمد عملیاتی در اظهارنامه مالیاتی سال مالی قبل داشته باشند یا درآمد عملیاتی نداشته باشند. یا بدون درآمد مشمول مالیات). به ترتیب به دو دسته اصلی تولیدی و استارت آپی تقسیم می شوند که در گروه تولیدی اگر حداقل 25 درصد درآمد عملیاتی ناشی از فروش کالا یا خدمات با فناوری در سطح فناوری باشد، در دسته بندی تایید می شوند. “نوع تولید 1″؛ در غیر این صورت در رده «تولید نوع 2» تایید خواهند شد.


feadada7 6b59 4382 9284 961de34a8369 خبر خاکستری

وی تاکید کرد: در مورد استارت آپ ها، اگر محصول ارائه شده توسط شرکت، «محصول یا خدمات یا فرآیند تولید یا تجهیزات تولید» با فناوری بالا باشد، در رده شرکت «استارت آپ نوع 1» در غیر این صورت خواهد بود. در رده «استارت‌آپ نوع 2» قرار می‌گیرند، بنابراین شرکت‌های بالقوه‌ای که ضوابط آیین‌نامه را ندارند، اما در صورت ارائه فرصت‌ها و حمایت‌ها، در صورت مشخص شدن معیارهای ارزیابی در پیوست شماره 2، می‌توانند آن را دریافت کنند. آیین نامه ارزیابی آنها به عنوان یک شرکت “دانش محور یا نوع 3” تایید شده اند.

رضوانی ادامه داد: تبیین این معیارها در سامانه www.visitmaine.net بخش ثبت و ارزیابی> مقررات ارزیابی شرکت موجود است. در خصوص حمایت از معافیت مالیاتی، لازم به ذکر است که تمامی محصولات شرکت های دانش بنیان نوع 2 و شرکت های دانش بنیان مستعد (نوع 3) و همچنین محصولات سطح 2 فناوری در شرکت های نوع 1 مشمول مشمولیت نمی شوند. معافیت مالیاتی.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که این شرکت ها چه نقشی در مقابله با بیکاری و تحریم ها می توانند ایفا کنند، گفت: اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی مستلزم تامین بهینه نیازهای اساسی و حیاتی مبتنی بر دانش و تولید داخلی و رفع این موارد است. نیازها نیز به حل مشکلات و چالش های تکنولوژیکی بستگی دارد. بنابراین با توجه به تعریف ارائه شده، مشخصه اصلی شرکت های دانش بنیان، فعالیت در حوزه فناوری های بالا و ارزش افزوده است، یعنی. این شرکت‌ها مشکلات و چالش‌ها را حل می‌کنند حوزه فناوری به‌عنوان یک متغیر اهرمی در اکوسیستم فناورانه و اقتصادی ایفای نقش می‌کند و می‌تواند آثار سوء تحریم‌ها را از بین ببرد.


رفع بیکاری و خنثی سازی تحریم ها با حمایت از شرکت های دانش بنیان

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان نقش اساسی در مقابله با بیکاری و خنثی سازی تحریم های دشمن را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: طبیعتا جابجایی شرکت ها به چنین فضایی مستلزم سرمایه گذاری های کلان و ریسک است که اگر شرکت بتواند مشکلات را حل کند و بر چالش های موجود غلبه کند. این حوزه و به‌طور پیوسته به سمت ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مدیریتی قوی و پویا در لایه‌های دانش، نیروی کار، استراتژی، مالی و … حرکت می‌کند، البته نقش دولت در تدوین سیاست‌ها و توانمندسازی شرکت‌ها. به طور مشخص.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید