حمایت بیمه ای از شرکت های دانش بنیان/عدم حمایت دولت از تجاری سازی محصولات دانش بنیان


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1891659

رسیدگی به مشکلات موسسات دانش بنیان از منظر شورای اسلامی.

عدم حمایت بیمه ای از شرکت های دانش بنیان و عدم حمایت از تجاری سازی محصولات این شرکت ها از جمله مشکلات شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; تبدیل علم به ثروت یکی از بزرگترین دستاوردهایی است که هر نظام و کشوری برای آن تلاش می کند و برای این منظور راه حل های بسیاری را طی کرده است که یکی از روش های شناخته شده برای تسریع این دستاورد تاکنون ایجاد و تأسیس شرکت های اقتصادی است که آنها بر اساس علم و فناوری مدرن ایجاد شده اند.

از آنجایی که این شرکت‌ها بر پایه‌ی علمی تأسیس شده‌اند و هدفشان تجاری‌سازی ایده‌ها و نظریه‌های علمی تدریس شده در مؤسسات علمی بوده است، توانسته‌اند در خلق ثروت و افزایش تولید ملی جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.

این نوع شرکت ها از سال های اخیر در کشور ما در قالب های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده اند و در برخی موارد با پیشرفت های زیادی روبرو هستند.

مشکلی که در حال حاضر برخی از شرکت های دانش بنیان با آن مواجه هستند عدم حمایت دولت است، شرکت هایی که در صورت حمایت می توانند نقش بسزایی در تبدیل علم به فناوری در کشور و ثروت پس از آن داشته باشند.


چتر حمایتی مجلس از شرکت های دانش بنیان

بهروز محبی نعیم آبادی نماینده مردم سبزوار در شورای اسلامی در گفت و گو با صبح توس؛ وی با اشاره به نامگذاری سال تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت: بسیاری از مشکلات کشور که به دلیل تحریم ها به وجود آمده است با استفاده از فناوری مثمر ثمر در شرکت ها، دانش بنیان قابل حل است.

محبی با تاکید بر حمایت از جوانان فعال در شرکت ها و ایجاد اشتغال ناشی از این فعالیت ها توسط دستگاه های حاکمیتی، تصریح کرد: بر این اساس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار مجلس قرار گرفت.

تویی بابیان اینکه یکی از مهمترین کارکردهای افزایش شرکت های دانش بنیان ایجاد اشتغال با هزینه بسیار کم است، تاکید کرد: حل معضل بیکاری در کشور با تکیه بر دانش تولید شده در این کشور امکان پذیر خواهد بود. شرکت.

نماینده مردم سبزوار در شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از راه های حمایت از شرکت های دانش بنیان تجاری سازی محصولات تولید شده در این شرکت هاست، افزود: پیمانکاری با شرکت های دانش بنیان توسط دستگاه های حاکمیتی باید تبدیل شود. یک اصل.”

وی بابیان اینکه یکی از مشکلاتی که شرکت های دانش بنیان در حال حاضر با آن مواجه هستند، مشکل نبود بیمه افراد فعال در این شرکت ها است، گفت: تلاش بر این است که هرچه بهتر از شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت حمایت شود. بیمه

بدیهی است که همه به تأثیر و نیروی محرکه شرکت های دانش بنیان در تولید ثروت و اشتغال پایدار در کشور پی می برند، شرکت هایی که در صورت حمایت می توانند به عنوان کاتالیزوری در چرخه اقتصادی کشور عمل کرده و به تولید شتاب دهند. ثروت در کشور را چند برابر کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید