آمادگی شهرداری یزد برای پذیرش همکاری با شرکت های دانش بنیان/ توسعه خدمات شهری در یزد با محصولات دانش بنیان گره خورده است.


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821500

نیکونژاد گفت: شورای اسلامی و شهرداری آمادگی پذیرش هرگونه همکاری و دریافت پیشنهادات اجرایی از نخبگان و شرکت های دانش بنیان را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی نیکون نژاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به شعارهایی که هر ساله از سوی مقام معظم رهبری اعلام می شود، اظهار داشت: ایشان از سال 90 در کانون توجه همه شعارهای سال قرار گرفته اند. حوزه اقتصاد و حمایت از تولید داخلی.

وی افزود: اگرچه رسانه های فارسی زبان خارجی و برخی از مردم کشور در صدد هستند تا با تبلیغات منفی علیه شعار سال، آن را بی اثر کنند، اما نباید فراموش کرد که این شعارها نه تنها برای بسیاری از جامعه امید ایجاد می کند. به ویژه کارگران: «نقشه راه و تلاش برای نهادینه کردن آن مهم است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد گفت: همه می دانیم که توجه به تولید ملی و ایجاد اشتغال یکی از واژه های پرکاربرد در سال های اخیر است. این امری نیست که بتوان یک شبه به آن دست یافت، بلکه مسیری است که همه مسئولان و مردم باید آن را بپذیرند و فرهنگ عمومی آن را بپذیرند.بنابراین رهبر معظم انقلاب به موضوع تولید ملی به عنوان کلید واژه در نام ها اشاره کردند.


*** نامگذاری یک طرح و جهت گیری کلی برای نظام و کشور است

این مقام مسئول در رابطه با سال هایی که کلمه کلیدی آن تولید بود، گفت: سال 96 اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، سال 97 با عنوان تولید و حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید 98، جهش 99 سال. در تولید، سال 1400 تولید، نگهداری و برچیده‌سازی نام گرفت و امسال تولید ناریچا دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی نام گرفت و در تمام این سال‌ها بحث تولید محور اصلی شعارها بوده است.

وی با بیان اینکه در نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب باید دو نکته مد نظر قرار گیرد، تاکید کرد: اول اینکه این نام ها جهت گیری مشترک برای نظام و کشور است و دوم اینکه رهبر معظم انقلاب مسئول هستند. تعیین خط مشی های مشترک نظام و اجرا، نظارت و قانونگذاری بر عهده قوای سه گانه است و اگر در اجرای این شعارها اشکالی وجود دارد به ناکارآمدی برخی نهادها بازمی گردد.

نیکونژاد با بیان اینکه امسال که مزین به نام تولید است بر اساس دانش و اشتغال زایی همه کارکنان و اهالی شهرستان باید توجه داشته باشند گفت: مدیران باید نگاه سازمانی به خود داشته باشند و ضعیف و قوی را شناسایی کنند. با جدیت و با رویکرد جهادی برای تحقق شعار سال حرکت کند و از همان ابتدا هر کارمندی باید قبول کند که سال رو به پایان است و گزارش عملکرد خود را در ارتباط با شعار سال ارائه دهد. برای تحقق آن


*** لزوم به روز رسانی آمار شرکت های دانش بنیان

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد گفت: بحمدالله کشور زیرساخت های خوبی برای نوآوری و دانش بنیان دارد و اتفاقات خوبی در علم و فناوری افتاده است و فناوری به مأمنی برای توسعه جوانان تبدیل شده است. “

این مقام مسئول بیان کرد: لازم است از شرکت های فعال و نیمه فعال بر اساس دانش حمایت های لازم صورت گیرد و شرکت های غیرفعال در صورت عدم امکان فعال سازی از لیست حذف شوند تا آماری که داریم به ویژه اداری محقق شود. بیایید شرکت‌های دانش‌بنیان را اصلاح کنیم، زیرا متأسفانه اکنون برخی از شرکت‌ها برای گرفتن مجوز باید مراحل اداری سخت و طاقت‌فرسا را ​​طی کنند و در نتیجه ممکن است از اصل کار خود یعنی تولید شرکت‌های دانش‌بنیان محروم شوند.


*** شهرداری آمادگی پذیرش هرگونه همکاری با شرکت های دانش بنیان را دارد

وی اذعان داشت: شورای اسلامی و شهرداری آمادگی پذیرش هر گونه همکاری و دریافت پیشنهادات قوه مجریه از نخبگان و شرکت های دانش بنیان را دارند تا انشاالله بتوانند یک شهر دانش بنیان را به درستی اداره کنند.

نیکونژاد افزود: حکمرانی شهری در حوزه های مختلف خدماتی، توسعه خدمات شهری، درآمدزایی پایدار و سایر موارد نیازمند شرکت های دانش بنیان است و حکمرانی شهری برای ایجاد اشتغال و رونق برای تحقق شعار سال، ابتدا باید تلاش کرد تا شناخت نیازهای شهر و در حیطه مسئولیت شما باشد و سپس باید به دنبال ایده های موثر برای رفع آنها باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به اینکه توجه به نخبگان بومی یکی از راهبردهای اصلی و 13 گانه شورای اسلامی شهر یزد است که سال گذشته به شهرداری ابلاغ شد، اما به دلیل بی فکری نیازهای یک شهر، فعالیت های نوآورانه و فناوری را مدیریت می کند تا فرصت های شغلی را برای افراد همفکری که می توانند به شهر خود خدمت کنند، فراهم کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید