سند پشتیبانی شرکت های دانش بنیان؛ ابزاری مفید برای سیاست گذاری / ارتباط با صنایع بزرگ از طریق کنسرسیومی از شرکت های دانش بنیان


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855006

مدیرکل خدمات فناوری و نوآوری وزارت صمت در پاسخ به دانا;

مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت از برنامه های این وزارتخانه برای تحقق شعار سال: مشکلات حل می شود گفت.

علی بابایی مدیرکل خدمات فناوری و نوآوری وزارت صمت در حاشیه نشست پرسش و پاسخ در پاسخ به خبرنگار بازرگانی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص برنامه های وزارت صمت برای تحقق شعار سال گفت: یکی از مهم ترین موانع اقتصاد دانش بنیان در کل کشور، بحث ارتباط شرکت های کوچک دانش بنیان بود. و شرکت های بزرگ صنعتی و تولیدی.»

وی تصریح کرد: دلیل اصلی این مشکل از آنجا ناشی می شود که معمولاً شرکت های بزرگ به دلیل ضعف واحدهای تحقیق و توسعه ظرفیت جذب دانش بیرونی را نداشتند. مواد معدنی را در اولویت قرار داده ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: سند دانش بنیان از معدود اسنادی است که به تعدادی از اهداف مشترک پرداخته نمی شود و این سند در سطح ابزار باقی نمی ماند و به عنوان یک ابزار سیاست گذاری معنادار مورد استفاده قرار می گیرد که پژوهش و فرصت های توسعه در واحدها «صنعتی ارتقا خواهد یافت.

وی در خصوص ابزارهای تشویق و تعهد شرکت ها به همکاری مستمر با شرکت های دانش بنیان گفت: تعرفه گذاری و صدور مجوز می تواند انگیزه ای برای حرکت شرکت ها به سمت تحقیق و توسعه باشد، با وجود ریسک تحقیق و توسعه، با وجود ماهیت این نوع بهره وری همچنین می تواند به حفظ این پیوند بین شرکت های دانش بنیان و صنعت کمک کند.

بابایی ادامه داد: افزایش پوشش صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر همراه با حمایت مالیاتی، همراه با ابزارهای توانمندسازی استارت‌آپ‌ها که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود، همراه با فعال‌سازی شهرهای فن‌آور و بنیادهای فناوری و گسترش زمینه نیازهای جمعی در احساس می شود که هر حوزه از فعالیت این نیازها از طریق کنسرسیومی از شرکت های دانش بنیان رفع خواهد شد.

29912283 81d8 4215 b5ae bc5956b69ae5 خبر خاکستری

مدیرکل خدمات فناوری و نوآوری وزارت صمت گفت: مجموعه این فعالیت ها توانایی رفع گلوگاه های دسترسی به فناوری های دانش بنیان که معمولا کوچک هستند را از طریق این راهکارها ایجاد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید