لزوم تسریع در صدور مجوز شرکت های دانش بنیان/ تعداد شرکت های دانش بنیان باید به 400 هزار برسد.


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817437

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: همچنین باید شاهد حضور مدیران و مدیران مسئول در قوه مجریه باشیم که برای حمایت از شرکت های دانش بنیان تلاش می کنند و برای سهولت در تولید به آنها مجوز می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس در گفت‌وگو با مرصادنیوز گفت: “

وی افزود: این قانون از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری حمایت کرده است و همه موانع دست و پا گیر به تعبیر رهبر معظم انقلاب برداشته شده و تجهیزاتی برای کمک به این شرکت‌ها برای ایجاد جهش در تولید به کار گرفته شده است. متاسفم.

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری آمده است، برای ایجاد اشتغال باید تولید آغاز شود و امروز همه کشورها به سمت تولیدات دانش‌بنیان حرکت می‌کنند و دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم مسئول این مشکل هستند. هستند.

وی گفت: ظرفیت شرکت های دانش بنیان در ایران بسیار بالاست. “تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی زیاد است و ما اکنون بیش از 3.5 میلیون دانشجو داریم که بسیاری از آنها در حال تحصیل هستند و نیاز به حمایت دارند.”

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان باید از 6000 به 60000 افزایش یابد اما به 400000 افزایش یابد زیرا برخی کشورهای همسایه این رشد را داشته اند.

حجت الاسلام فلاحی گفت: در مباحث مربوط به قانون شرکت های دانش بنیان نیز به شرکت های خلاق اشاره کردیم که بر این اساس اگرچه برخی فناوری ها و کارهای خلاقانه، دانشگاهی و دانشگاهی جزو موضوعات موثر در جهش تولید نیستند. بنابراین در قانون موارد فوق لحاظ شده است.

وی در خصوص سایر اقدامات قانونگذاری نیز افزود: خانه های شرکت های خلاق در برخی استان ها راه اندازی شده و در برخی استان ها نیز در حال راه اندازی است.

حجت الاسلام فلاحی گفت: در قوه مجریه نیز باید شاهد مدیران و مدیران مسئول باشیم که برای حمایت از شرکت های دانش بنیان تلاش کنند و برای تسهیل در تولید، مجوزها را سریعتر در اختیار آنها قرار دهند و تسهیلاتی را برای افزایش تولید فراهم کنند. و برای ایجاد شغل برای قشر تحصیلکرده جامعه تلاش کنیم چرا که اکنون زمینه اشتغال برای بسیاری از آنها فراهم نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید