تولید دانش بنیان تنها عامل استقلال بیشتر کشور / لزوم الگوسازی شرکت های دانش بنیان بر اساس نیاز جامعه


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1816994

غفاری با اشاره به اینکه تولید دانش دلیل استقلال کشور است، گفت: شرکت های دانش بنیان موظف به شناسایی و الگوبرداری از نیازهای جامعه و تولید کالاهای مورد نیاز جامعه در مقابل شرکت های کپی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن غفاری فر، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا گفت: به لطف خدا، کرونا تقریباً از جایی که کرونا رفت خارج شده است. در روزهای پایانی سال و در آغاز سال جدید با بازدید از شهر و جامعه متوجه می شویم که سفر و گردش در نوروز به دلیل واکسیناسیون افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اگر همه به روند قبلی ادامه می دادیم، متوجه می شدیم که در سال جدید همین روند باعث از بین رفتن برخی از این مشاغل و ضربه زدن به اقتصاد می شد. برگشتند و زمینه اشتغال فراهم شد.

وی گفت: یکی از کاستی های کشورهایی که از توسعه دور نگه داشته می شود، تقلب در مدل دانش است. فروخته شده است و رهبر معظم انقلاب در یکی از تعابیر خود می فرمایند دانش کاربردی بدون دانش اولیه فایده ای ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شرکت های دانش بنیان موظف به شناسایی و الگوبرداری از نیازهای جامعه و تولید کالاهای مورد نیاز جامعه قبل از شرکت های کپی هستند.

وی خاطرنشان کرد: خرید یک کارخانه از خارج از کشور بدون خرید و نصب در داخل کشور و چند نفری که بدون اطلاع از منطق و علم این دستگاه کار کنند و هویت آن در اختیار دیگری باشد، کشور را حفظ می کند اما در چهره این مراکز «با تولید دانش بنیان و شناسایی نیازهای جامعه از صفر تا صد و شناسایی راه های رفع نیاز از نظر صنعتی و در نهایت رسیدن به تولید به استقلال دست خواهیم یافت.

غفاری فر تاکید کرد: امروز کشور در شرایطی است که دشمن می گوید در تحریم های شرم آور شکست خورده ایم، یعنی اتفاقات بزرگی در داخل کشور افتاده است، حتی در دولت قبل که برخی از سیاست های آن را نقد می کردیم، داشتیم. بارها گفته است که کارهای مثبتی انجام می دهد، اما چون به دنبال وابستگی ایران به کشورهای خارجی است، هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: کارهای بزرگی از اول انقلاب انجام شده که امروز قدرت کافی برای دور زدن تحریم ها را داریم، اما انتقاد رهبر معظم انقلاب این است که ما جزو کسانی هستیم که باید باشیم. به دور از آن چیزی که هستیم، برای حفظ ایران و رسیدن به جمعیت 150 میلیونی در دهه سوم قرن پانزدهم به یک اقتصاد فعال نیاز داریم.

غفاری فر ادامه داد: از سوی دیگر در ایران تعطیل نمی شویم. اشاعه دین فقط در کلام نیست، دین باید زندگی و سبک زندگی مادی و معنوی را نیز فراهم کند. ما اقتصاد فعالی داریم، بین واقعیت نیاز ملی ما و آرمان ملی فاصله وجود دارد و نباید به شرایط موجود بسنده کنیم و تلاش خود را مضاعف کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حرکت به سمت خودکفایی بنیادین به سمت استقلال به جای کپی و مونتاژ کارخانه هایی که ما از آنها خبر نداریم، تنها راه ایران برای رسیدن به استقلال کامل و قطع وابستگی علمی به خارج از کشور است. در این راه مردم همیشه تلاش می کنند و در دو سال اخیر مردم متوجه شده اند که مدیران نالایق به دنبال آزادی مردم نیستند بلکه به دنبال تخریب دولت هستند و بحران ایجاد نکردند امید ملت را به حرکت سوق می دهد. و هر زمان که ملت حرکت می کند، ما به نتایج خوبی می رسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید