صنعت بازی های رایانه ای در اقتصاد پر رونق دانش بنیان بسیار کارآمد است/ لزوم توجه ویژه دولت به تولید بازی های رایانه ای


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836900

رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی:

مهدی جعفری جوزانی گفت: اگر به صنعت بازی های رایانه ای توجه لازم شود، این صنعت می تواند نقش موثری در اقتصاد دانش بنیان داشته باشد و سود اقتصادی خوبی برای کشور ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، امروزه بازی های رایانه ای و موبایلی را می توان یکی از محبوب ترین سرگرمی های دنیا به حساب آورد تا جایی که بسیاری از گیمرها علاقه مند به صرف هزینه های گزاف برای آنها هستند و محیط بازی خود را جذاب تر می کنند. این صنعت برای شرکت های بزرگ و ثروتمند جذاب به نظر می رسد و به کسب درآمد فکر می کند.

شاید عجیب به نظر برسد اما در حال حاضر صنعت بازی یکی از سودآورترین صنایع جهان است و از سوی دیگر سیاستمداران و کشورهایی مانند آمریکا علاوه بر درآمدزایی، به بهره برداری فرهنگی و سیاسی از رایانه های لوکس نیز می پردازند. بازی ها.

مهدی جعفری جوزانی رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه توسعه فناوری و دانش بازی های رایانه ای در سطح قابل قبولی هستیم، گفت: در دسترس بودن پلتفرم‌ها به سطحی از توانایی تولید بازی‌های رایانه‌ای رسیده است که به راحتی می‌تواند محصولات رقابتی در منطقه و حتی در سطح جهان تولید کند.

این سازنده و سازنده بازی های رایانه ای با اشاره به عدم حمایت از صنعت بازی های رایانه ای در دولت قبل، گفت: از نظر نظارت و نگهداری اتفاق خاصی برای بازی سازان نیفتاده است و امیدوارم دولت جدید سیاست ها و وعده های جدید وزیر فرهنگ و ارشاد، حمایت واقعی و جدی تری در حوزه بازاریابی و محتوا به اطلاع عموم می رساند.


بازی های کامپیوتری؛ کمک به رشد اقتصاد دانش بنیان


1068222 خبر خاکستری

وی افزود: در حال حاضر در کشورهای فناوری شاهد اهمیت و تمرکز ویژه بازی های رایانه ای به عنوان عنصری مهم در اقتصاد دانش بنیان هستیم که گردش مالی و مخاطب زیادی دارد. در صورت توجه لازم به این صنعت در کشور، بازی های رایانه ای می تواند نقش موثری در اقتصاد دانش بنیان داشته باشد و سود اقتصادی خوبی برای کشور ایجاد کند، در این شرایط واقعاً صنعتی به نام صنعت بازی های رایانه ای در کشور خواهیم داشت. کشور.

جعفری جوزانی با تاکید بر اهمیت بازی های رایانه ای به عنوان یک عنصر تاثیرگذار، گفت: بازی های رایانه ای یک هنر، یک صنعت، یک رسانه است. به این معنا که از این سه جنبه تشکیل شده و از هر وجه آن می توان به خوبی استفاده کرد.


تصمیمات اشتباه در دولت قبل باعث فرار مغزها شد

این سازنده بازی های رایانه ای افزود: در کشورمان به اندازه کافی بازی ساز داشتیم، اما به دلیل سیاست های غلط دولت قبل و عدم حمایت، در سال های اخیر شاهد مهاجرت برخی از این عناصر خلاق و قدرتمند و ظرفیت قابل توجهی بوده ایم. ما در این زمینه شکست خورده ایم و البته هنوز استعدادهای ناب و کم نظیری در کشور وجود دارد و هر ساله افراد مستعد جدیدی در قالب رویدادهایی که در حوزه محتوای دیجیتال رخ می دهد ظاهر می شوند.

رئیس مرکز تولید و انتشارات دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات برای تولید بازی‌های رایانه‌ای، ادامه داد: ابزار و سخت‌افزار مورد نیاز برای ساخت بازی در کشور قابل توجه است و این امکان نیز وجود دارد. ارائه می کند، اما به نظر می رسد بین توانایی ارائه این امکانات و ارائه واقعی این امکانات برای ایجاد کارخانه های بازی های رایانه ای ایده آل و خلاقانه در حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه فاصله زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم تغییر نگرش کارکنان نسبت به این صنعت، افزود: به نظر می رسد با محصولاتی که ما به عنوان تولیدکنندگان بازی های رایانه ای لوکس به ویژه در دو سال اخیر درک کرده ایم؛ به نظر می رسد با توجه به این موضوع، بتوانیم در این زمینه تلاش کنیم. اعتماد مسئولان و متولیان امر در حال شکل گیری است و امیدوارند در آینده نگاه بهتری به صنعت بازی های رایانه ای در کشور داشته باشند.

جعفری گیوزانی با تاکید بر جمعیت زیاد گیمرها در ایران گفت: در کشور ما بالغ بر 32 میلیون گیمر و کاربر بازی وجود دارد که این افراد زمان زیادی را صرف بازی می کنند و حدود 10 درصد از این تعداد از بازی های رایانه ای استفاده می کنند. «بیشتر این بازی ها خارجی هستند.

وی ادامه داد: دلیل اصلی این است که بازی‌های خارجی ورودیه خاصی ندارند و قوانین خاصی برای این بازی‌ها در کشور وجود ندارد و به همین دلیل در صورت مواجه شدن یک بازی‌ساز داخلی، این بازی‌ها با کمترین قیمت ممکن به دست عموم مردم می‌رسد. هزاران هزینه هنگفت برای ساخت، ارائه و تبلیغ بازی آن.

این سازنده رایانه و بازی با اشاره به برنامه های جدید دولت و مصوبات مجلس در حوزه بازی های رایانه ای گفت: امیدواریم امسال با تصویب قوانین جدید در این حوزه و ایجاد سازوکار مناسب، فرصت مناسبی برای هرچه بیشتر بیشتر شود. و تولیدکنندگان بهتر یک بازی داخلی ایجاد کردند.


لزوم توجه ویژه دولت به تولید بازی های رایانه ای


2459779 866 خبر خاکستری

جعفری جوزانی با اشاره به چالش‌های فرآیند تولید بازی افزود: ما همیشه از چالش‌های فنی استقبال کرده‌ایم، مولفه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری، نیروی کار، تبلیغات و ارائه محصول همیشه در مسیر تولید هستند، اما منظور از یک بازی در بازی است. چشمان کارمندان دولت، که نباید صرفاً به عنوان یک سرگرمی دیده شود. آخه باید در نظر داشت فرهنگی، هنری، صنعتی و اقتصادی اش مثل نفت یا برجام.

وی عدم جدیت و حمایت رسانه ملی برای ترویج محصولات رایانه ای داخلی و عدم بازاریابی مناسب این محصولات در کشور را مانع اصلی آشنایی مردم با بازی های رایانه ای در کشور دانست و رسالت رسانه ملی خواند. در این منطقه کلید.

امیدواریم در دولت آقای رئیسی و تغییرات رهبری بنیاد ملی بازی های رایانه ای شاهد حمایت و کمک بنیاد ملی هستیم و از وزارت ارتباطات نیز انتظار حمایت داریم. .


سهم بزرگ محصولات بازی های رایانه ای در اقتصاد جهان

جعفری جوزانی با برشمردن کلید صنعت بازی های رایانه ای در بسیاری از کشورها، گفت: در حال حاضر کشورهایی مانند آمریکا بخشی از سیاست و فرهنگ خارجی خود را بر بازی های رایانه ای و در نتیجه مفاهیم برای نوجوانان و جوانان متمرکز کرده اند. آنها در سراسر جهان حرکت کرده اند تا محصولات مورد نظر خود را در آینده به دست آورند و البته از این طریق گردش مالی استثنایی دارند.


بازی سفیر عشق; انقلابی در صنعت بازی های رایانه ای در کشور


خبر خاکستری

وی با اشاره به نزدیک به دو دهه ساخت بازی های رایانه ای گفت: از آنجایی که سفیر عشق آغازگر یک رویداد بزرگ و انقلابی در صنعت بازی های یارانه ای کشور بود، علاقه خاصی به این بازی دارم. بازی و حدود 40 نفر در ساخت این بازی شرکت کردند.

سازنده بازی Commander of the Resistance با نام بردن از بازی هایی مانند Ambassador of Love, Mukhtar; فصل قیام گفت: «ساخت این گونه بازی‌ها آغاز بلوغ ما در ساخت بازی و البته بازی فرمانده مقاومت بود. نبرد آمرلی در نوع خود از منظر رسانه ای و سیاسی یک رویداد مهم و منحصر به فرد است.

جعفری جوزانی با اشاره به ساخت بازی های موبایلی جدید توسط موسسه مبلغان بصیرت افزود: بازی هایی مانند Sniper: Golden Eagle، Rare Epic، Lion and Sun که به دوره حساسی از سلطنت خشایارشا، افسانه نوروز اشاره دارد. ، تخم مرغ رنگی، فلفل در حال ساخت شمشیر چوبی برای مخاطبان با هر سلیقه ای است و بازی تک تیرانداز که مربوط به فیلم تک تیرانداز نیز می باشد به زودی منتشر می شود.

وی با اشاره به ساخت آخرین فصل سفیر عشق با نام فصل انتقام گفت: این بازی در مراحل پایانی تولید قرار دارد و در ماه محرم در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و در چند ماه آینده شاهد یک بازی خواهیم بود. نسخه خارجی سفیر عشق .


تجربه شگفت انگیز بازی های رایانه ای ایرانی در نمایشگاه بین المللی قرآن

بازی ساز سفیر عشق و مختار با اشاره به بازخورد و استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای لوکس قرآن تاکید کرد: بدون شک ارتباط مستقیم و دسترسی مردم و تسهیل در ترویج بازی های رایانه ای قابل انجام است. نقش مهمی در رشد و توسعه صنعت بازی های رسانه ای دارد.

جعفری جوزانی با اشاره به حمایت همه جانبه و همه جانبه بسیج از صنعت بازی های رایانه ای گفت: وی نقش مهمی در حمایت از صنعت بازی های رایانه ای داشته است و امیدواریم همچنان از این صنعت مهم و آینده ساز حمایت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید