رونق تولید با توسعه صنعت کشاورزی؛ زمانی که اقتصاد دانش بنیان تحولی را در بخش کشاورزی دنبال کند


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893452

رشد صنعت کشاورزی به دنبال رونق در تولید.

صنعت کشاورزی می تواند به توسعه اقتصاد کشور منجر شود، اما نیازمند حمایت کشاورزان و توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی است که می تواند منجر به حضور و تسخیر شود. از بازارهای جهانی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، شرایط جامعه امروز به گونه ای است که لازم است یک کشور بتواند از تولید کشور خود حمایت کند و با کنار هم قرار دادن تولید در بخش های مختلف زمینه تعالی و پیشرفت یک کشور را فراهم کند. .

تجربه کشورهای موفق در بحث کشاورزی نشان می دهد که صنعتی شدن بخش کشاورزی می تواند علاوه بر رونق تولید و حتی تامین منابع ارزی و استقلال از نفت موجب توسعه کشور شود.

حمایت از صنایع در بخش های مختلف می تواند منجر به توسعه صادرات و تولید شود و از سوی دیگر شاهد بهبود وضعیت اقتصادی مردم باشیم.

کشاورزی یکی از بخش هایی است که رهبر انقلاب بر ضرورت توسعه و توسعه مبتنی بر دانش تاکید کردند و این نشان می دهد که بخش کشاورزی باید توسعه، بازنگری و تحول پیدا کند.

جایگزینی محصولات زراعی، استفاده از محصولات با مصرف آب کمتر، استفاده بهینه از آب، استفاده از ماشین آلات مدرن می تواند در توسعه بخش کشاورزی موثر باشد.


محصول کشاورزی سالم باعث ارتقای سلامت و ایجاد اشتغال می شود

«ماشاالله ندیمی» یکی از کشاورزان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: علاوه بر گندم و جو، محصولاتی مانند بامیه، فلفل، گوجه فرنگی، خیار، بادمجان و …. در زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند که با ارائه محصولات طبیعی به مردم باعث ایجاد اشتغال و ارتقای سلامت نیز می شود.

وی افزود: استفاده از بذور اصلاح شده، استفاده کمتر از کود و سم و استفاده از روش های طبیعی تقویت خاک باعث شده تا شاهد محصول سالم تری برای مردم باشیم.

ندیمی همچنین گفت: استفاده از روش های دانش بنیان و توسعه ماشین آلات کشاورزی باعث توسعه صنعت کشاورزی و همچنین استفاده بهینه از آب می شود که می تواند با توسعه کشور پیوند خورد.


اقتصاد دانش بنیان توسعه بخش کشاورزی را دنبال می کند

ایوب سرابی کارشناس بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در شرایط امروز باید کشاورزی را به سمت کشت هدفمند و روش های دانش بنیان سوق دهیم تا شاهد بهره وری مناسب تری در بخش کشاورزی باشیم.

وی افزود: امروز شاهد هدر رفت منابع به ویژه آب در بخش کشاورزی هستیم چرا که هم در بخش ماشین آلات و هم در روش های کشت، نوع کشت، استفاده از بذر و … شکست خورده ایم. تا آنطور که باید تغییراتی ایجاد کنیم. این مشکل باعث شد تا شاهد عدم رونق کشاورزی در برخی محصولات و عدم ورود به بازار جهانی باشیم.

سرابی در ادامه گفت: می توان برای استفاده بهینه از منابع و اراضی کشاورزی و افزایش بهره وری نقشه راه را اجرا کرد که نیازمند برنامه ریزی و ایجاد راهکارهای جدید است.


cfde0c88 07e5 45e0 887f 9e45b0d7d6a8 خبر خاکستری


صنعت کشاورزی می تواند منجر به توسعه کشور و ورود به بازارهای جهانی شود

«احمد شریف زادی» کارشناس مسائل اقتصادی و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: بر اساس آمار گمرک ایران، پنج قلم اصلی صادراتی بخش کشاورزی ایران در 3 ماهه اول سال 1401 به میزان 1401 شمسی اعلام شد. هندوانه با 133 میلیون دلار درآمد ارزی، گوجه فرنگی با 110 میلیون دلار رتبه دوم، پسته با 66.4 میلیون دلار در رتبه سوم، سیب با 34.6 میلیون دلار در رتبه چهارم و سیب زمینی با 32.2 میلیون دلار در رتبه پنجم قرار دارند.

وی افزود: این آمار نشان می دهد که صنعت کشاورزی می تواند با ورود به بازارهای جهانی وابستگی ما به نفت را کاهش دهد زیرا ایران کشوری چهارفصل است که این ظرفیت را دارد.

شرفزادی همچنین گفت: صنعتی شدن کشاورزی و استفاده از نقشه راه می تواند به دبنال اجازه ورود به بازارهای جهانی را بدهد زیرا در سطح بین المللی باید محصولات را به سمتی سوق دهیم که علاوه بر رفع نیاز داخلی، قابل رقابت با محصولات دیگر باشد. کشورها.به آرامی

وی خاطرنشان کرد: برخی از محصولات مانند زعفران فقط مختص ایران است اما سهم مهمی در تجارت جهانی ندارد و به نام و برند کشور دیگری در دنیا شناخته می شود و این به این دلیل است که نمی توانیم از محصولات جهانی استفاده کنیم. نام و برند در بازارهای جهانی


دولت به دنبال توسعه در بخش کشاورزی است

ˈحسن بهرام نیاˈ استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: بخش تولید و کشاورزی یکی از مواردی است که مقام معظم رهبری به آن تاکید کرده اند و دولت در حال برنامه ریزی و اجرای برنامه های تحول در حوزه کشاورزی است.

وی افزود: در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه هایی پیش بینی شده است که منجر به تحول در بخش کشاورزی می شود.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: در استان ایلام ظرفیت های ویژه ای برای بخش کشاورزی وجود دارد که می تواند به توسعه این صنعت منجر شود و ظرفیت های کشاورزی در ایلام شناسایی شده و برنامه هایی در حال اجراست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید