سهم 2 درصدی کشور در اقتصاد دانش بنیان / حضور صنایع دانش بنیان در هسته اصلی صنعت ضروری است


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823313

میرزایی شهرابی گفت: حضور افراد دانش بنیان در صنعت مادر و ورود آنها به عرصه تولید، استقلال کشور را در امنیت، سلامت و انرژی تضمین می کند و تاثیر زیادی در خودکفایی می گذارد. در محصولات استراتژیک.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود میرزایی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در گفتگو با صبح توس با بیان اینکه تولید دانش بنیان و استفاده از ظرفیت عظیم سرمایه انسانی برای ایجاد فناوری های صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بنابراین دانش بنیان ضمن ایجاد بالا افزوده است. ارزش‌گذاری و ایجاد اشتغال در جامعه هدف که بیشترین نرخ بیکاری یا فعالیت در حوزه‌های غیرتخصصی را دارد، باعث ایجاد امید در جوانان و نشاط جامعه می‌شود.

وی ورود افراد مبتنی بر دانش در حوزه تولید را افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفیت و رقابت پذیری محصولات دانست و افزود: تمایل به خودکفایی در محصولات استراتژیک و پایان دادن به وابستگی و جلوگیری از خام فروشی مواد تاثیر زیادی دارد

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: حوزه های بیوتکنولوژی، نانو، فضا و انرژی هسته ای که خوشبختانه کشور در آستانه دانش قرار دارد، مدیون تاکیدات مقام معظم رهبری و استفاده از دانش و دانش است. جهادگران

میرزایی شهرابی بابیان اینکه فعالیت افراد مبتنی بر دانش باید متناسب با نیازها و ارزیابی بازار و همچنین کاستی های کشورهای همسایه و مناطق همسایه برنامه ریزی شود، گفت: ایجاد پردیس تخصصی عالی کشاورزی و صنایع غذایی به ویژه در صنایع غذایی یکی از ویژه برنامه های پارک علم و فناوری خراسان رضوی در سال 1401 بود.

وی افزود: استفاده از دانش و فناوری های روز با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در محصولات غذایی اساسی مانند خوراک، دانه ها، روغن ها و افزایش بهره وری، کیفیت و رقابت پذیری محصولات و خدمات در این حوزه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز با اشاره به مشکلات و چالش های شرکت داشبانیان گفت: تامین منابع مالی متناسب با نیاز و شرایط این نوع شرکت ها؛ با توجه به نیازهای شرکت ها و شرکت ها، تامین منابع مالی در این زمینه انجام می شود. فراهم کردن فضای تسویه حساب متناسب با نیاز کارکنان و امکانات نخبه و دسترسی به آنها و همچنین پرداخت به موقع مطالبات آنها از دولت به عنوان بزرگترین مشتری یکی از نیازهای اصلی پایداری این شرکت ها است.

وی افزود: امروز برای افزایش رقابت پذیری و بهره وری و ارتقای کیفیت محصول نیازمند ضریب نفوذ دانش و بویژه همکاری دانش بنیان در صنعت مادر هستیم.

در این راستا، میرزای شهرابی نیاز به توجه بیشتر به حمایت از پایان نامه ها و پایان نامه های کاربردی دارد و زمانی که نیازهای بخش خصوصی دانشمندان را برآورده می کند و بوروکراسی را از بین می برد، باید تسریع شود.

وی افزود: خراسان رضوی رئیس پارک علم و فناوری نیز توجه ویژه ای به سرمایه های انسانی نخبگان داشت و آنان را قادر به تصمیم گیری، گسترش نفوذ فناوری در صنایع کلیدی و غفلت از ظرفیت استان به عنوان مولفه های مهم در تدارکات کرد. از مقام معظم رهبری

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی اذعان داشت: برخلاف برخی تبلیغات کذب، دانش بنیان و صدور مجوز برای این شرکت ها معطوف به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در قالب دانش فنی پیچیده ای است که کپی برداری در این زمینه قابل قبول است.».
وی افزود: اقتصاد دانش بنیان حاصل تحقیق و توسعه و توجه به نوآوری های جدید است و ادامه داد: محصول مبتنی بر محصول باید مورد توجه قرار گیرد تا سهم خود را در حوزه توسعه دانش بنیان عینی کنیم..

میرزایی شهرابی گفت: سهم شرکت های دانش بنیان و صنایع پیشرفته 50 درصد و سهم کشور از اقتصاد دانش بنیان همچنان 2 درصد است.

وی لزوم تدوین چشم انداز 1404 در توسعه دانش را یادآور شد و افزود: در این حوزه باید به فناوری های زیست محیطی در کشاورزی و صنایع غذایی، دارو، مواد شیمیایی، تجهیزات پزشکی، گیاهان دارویی و صنایع فرهنگی و خلاق توجه شود. فعال سازی استارت آپ ها و همچنین واحدهای نوآور می توانند به اهداف مورد نظر دست یابند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید