اقتصاد دانش بنیان باید جایگزین اقتصاد سنتی نفت/خودکفایی شود. رمز دستیابی به اهداف در گام دوم انقلاب


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817822

احمد قاسملو گفت: اقتصاد سنتی نفت محور باید جای خود را به اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر علم و فناوری بدهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد قاسم لو، کارشناس اقتصادی به تیتریک گفت: «بیشتر اقتصاد کشور در سال جاری باید حول محور تولید بچرخد، نه نفت.

وی ادامه داد: نفت یک منبع طبیعی است که در نهایت به پایان می رسد، اما اگر پایه های اقتصاد مبتنی بر علم باشد قطعا به اقتصاد مقاومتی می رسیم که سال هاست مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

قاسم لو افزود: اقتصاد سنتی مبتنی بر نفت باید با اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر علم و فناوری جایگزین شود.

این کارشناس تصریح کرد: تولیدات کشور باید دانش بنیان باشد، محصولی که ضمن افزایش بهره وری، هزینه ها را کاهش دهد.

وی ادامه داد: کشور در کشاورزی با مشکل خاک و آب حاصلخیز مواجه است و باید از ابزارهای نوین برای حفظ آنها استفاده کرد و از این منابع طبیعی برای آیندگان حفاظت کرد.

کاسم لو افزود: در حوزه فضای مجازی نیز نیازمند تولیدات دانش بنیان هستیم و در گام دوم انقلاب باید نمایندگان بومی را به خودکفایی رسانده و بهره وری را افزایش دهیم.

این کارشناس تاکید کرد: امروز دشمن از تمام توان و تمرکز خود در نبرد برای نفوذ در فضای مجازی استفاده می کند و برای مقابله با این نبرد باید در عرصه فرستادگان به استقلال و خودکفایی برسیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: شعار سال 1401 نشان دهنده نقشه راه انقلاب مسئولان در گام دوم انقلاب است و برای درخشش ایران اسلامی باید اقتصاد مبتنی بر دانش در عرصه تولید محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید