امروز الگوی اداره کشور باید بر اساس گام دوم انقلاب باشد / ادبیات زیرساخت بیانیه گام دوم انقلاب، دولت انقلابی است.


ساعت: 20:24
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809714

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه جوانان انقلابی باید در دولت انقلابی روی کار بیایند، گفت: امروز الگوی اداره کشور باید بر اساس گام دوم انقلاب باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: هدف اصلی ما این است که پرچم گرانبهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را برافراشته و به بالاترین حدی که در این بیانیه آمده است برسانیم، یعنی چرخش. ایران به الگوی پیشرفت و الگوی اسلامی تبدیل شود.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، الگوی اداره کشور و حرکت ایران به سمت این الگو، اگرچه مبتنی بر تجربه ملی و برداشت های اصیل اسلامی بود، اما آثار بسیاری از الگوهای سوسیالیستی داشت.

دولت ها تحت تأثیر لیبرال ها و سوسیالیست ها هستند
این محقق و پژوهشگر گفت: در دهه 60 دولت این رویکرد را داشت که افکار عمومی و مردم نیز فرصت حضور در این فضا را داشتند. البته اصل انقلاب اسلامی و حراست مقدس در فضای دیگری بود، اما مدل و ساختار حاکمیتی کلی به الگوهای سوسیالیستی گرایش پیدا کرد و بعدها تحت تأثیر جریان لیبرال قرار گرفت.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز مسئله اصلی کشور خروج از این دوگانگی شرق و غرب بود. سوسیالیسم و ​​لیبرالیسم ما میدانیم.

ادبیات زیرساخت بیانیه گام دوم انقلاب، دولت انقلابی است
وی خاطرنشان کرد: ادبیات زیرساختی ابلاغ گام دوم انقلاب، حکومت انقلابی است، دولتی که بر اساس قدرت مردم شکل می گیرد. نیرویی که نه پوپولیسم و ​​نه لیبرالیسم قادر به درک آن نبودند. بوروکراسی های موجود و الگوی اداره کشور بر اساس این ساختار اداری ناتوانی خود را در این چند سال نشان داده و توان تحمل نیروی عظیم انقلاب اسلامی را ندارند.
حجت الاسلام موسوی افزود: لیبرالیسم در سال های اخیر نشان داده است که در اداره کشور بسیار ناتوان است و تنها راه باقی مانده داشتن الگوی جدید است.
وی افزود: مشکلات امروز به دلیل کپی برداری از این ساختارهای رایج در دنیا نیست که ما استفاده می کنیم؟ آیا این اتفاق می افتد و تغییر این ساختارها تنها با اقدام علمی محقق می شود؟ تا زمانی که نتوانیم مردم را به صحنه انقلاب بیاوریم، نمی‌توان گام دوم را برداشت و ما قدم اول را برمی‌داریم.

جوانان انقلابی باید در یک حکومت انقلابی به قدرت برسند
دبیر هم افزایی جوانان انقلابی با بیان اینکه دولت انقلابی باید روی کار بیاید، گفت: دولت انقلابی به معنای اداره مرد انقلابی با آوردن اصولگرا، اصلاح طلب، اسلام گرا و … نیست که گام دوم را برداریم. اصولاً توان بسیج این قدرت بزرگ را برای هدف نهایی که الگوسازی ایران در دنیای امروز است ندارد.

گره کور حضور جوانان در دولت
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امروز جوانان انقلابی فقط انتقاد می کنند، گفت: تا زمانی که جوانان انقلابی زیر بار اداره کشور نبندند و به حکومت داری ایمان نیاورند وضعیت ما به همین منوال خواهد بود.
وی افزود: تنها با الگوی ایثارگری که در دفاع مقدس داشتیم و با همین الگو انقلاب کردیم و جوانان به میانه میدان بیایند و خود را قوی و با اراده بدانند می‌توانیم تحول اساسی ایجاد کنیم. حیات انقلاب اسلامی این میدان وارد الگوهای لیبرال جهان سومی می شود که ما را تحمیل کرده اند، وارد همان درگیری ها می شود و البته این اتفاق بزرگ رخ نمی دهد.

امروز الگوی حکمرانی کشور باید بر اساس گام دوم انقلاب باشد
دبیر هم افزایی جوانان انقلابی گفت: تغییر ساختاری تحول یک انسان یا فرد نیست. مدل حکومتی باید تغییر کند و این مدل به معنای از بین رفتن حجم زیادی از منافعی است که فقط توسط جوانان انقلابی ایجاد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید