فرهنگ حراست مقدس، عامل تحقق بیانیه گام دوم انقلاب / الگوی مدیریتی حراست مقدس باید احیا شود.


زمان: 12:36 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900103

گنجینه گرانبهای حراست مقدس سرمایه عظیم مادی و معنوی برای ادامه راه و تحقق آرمان ها در مرحله دوم انقلاب اسلامی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ انقلاب اسلامی ایران پس از گذر از گذرگاه‌های سخت و پرتلاطم، چهل و دومین سالگرد حراست مقدس را با اقتدار پشت سر گذاشت و به این ترتیب گنجینه گرانبهای حراست، قطعاً بزرگترین سرمایه مادی و معنوی برای ادامه راه دفاع مقدس است. گام دوم انقلاب را می توانید با استفاده از آن طی کنید.

مروری کوتاه بر وقایع و اتفاقات سه دهه پس از جنگ تحمیلی جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که هر جا فرهنگ دفاع مقدس را دنبال کردیم، بی‌شک در میدان پیروز بودیم و پوزه دشمن را به خاک مالیدیم و اراده قوی و انقلابی خود را تحمیل کردیم. بر دشمن و بالعکس، آنجایی که از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته و بر اساس روایت بیگانگان و بیگانگان عمل کرده ایم، بدون شک میدان نبرد را باخته و مجبور به عقب نشینی از مواضع انقلابی و امتیاز دادن به دشمنان غربی شده ایم. .

بنابراین باید پذیرفت که در طول هشت سال جنگ تحمیلی که در واقع یک جنگ جهانی بود، توانستیم با کمترین تجهیزات و آلات جنگی و تنها با ایمان و توکل به خدا پیروز میدان باشیم، اما در دوران دولت سابق در هشت سال گذشته متاسفانه علیرغم برخورداری از بیشترین امکانات و توان داخلی و پشتوانه قوی عامل بازدارنده، با پشت کردن به فرهنگ دفاع مقدس، میدان را از دست دادیم و همه چیز را به دشمن واگذار کردیم.

لذا به منظور بازاندیشی در گفتمان حراست مقدس در تحقق اهداف گام دوم انقلاب، میزگردی با همین عنوان در دفتر نمایندگی مرات با حضور رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار شد. .


تحریف و توضیح دو روی یک سکه هستند


97b810c7 855e 4df2 b63b ecdd4c61b48e خبر خاکستری

عباس کاشیان از رزمندگان دوران دفاع مقدس و فرمانده گردان علی بن ابیطالب (علیه السلام) در دوران جنگ تحمیلی در گفتگو با خبرنگار مرات در این میزگرد درباره شبهات و تحریفات مطرح شده در رابطه با نظام تحمیلی جنگ، گفت: تحریف و تبیین دو روی یک سکه است، لازم به ذکر است توضیحی که مقام معظم رهبری آن را جهاد امروز نامیدند ناشی از تحریفات فریبنده دشمن است.

این سرباز دفاع مقدس با حضور 51 ماهه در جبهه در ادامه با اشاره به اینکه دشمن در حال تحریف والاترین ارزش ها و بدیهیات اسلام است، افزود: تحریف از ابتدای اسلام و در زمان پیامبر اسلام وجود داشته است. ، کسانی بودند که آن را پیچاندند. که به دنبال منافع خود بودند و احادیث جعلی را وارد بدنه اسلام کردند و این موضوع جدیدی نیست.

وی همچنین به سرفصل های کلیدی بیانیه گام دوم اشاره کرد و افزود: توجه به چشم انداز انقلاب، مسیر طی شده از ابتدای انقلاب تا کنون، شرایط امروز، در نظر گرفتن فرصت ها و تهدیدها، انقلابی بودن. پیشگام بودن در جوانی و امید آفرینی از جمله نکات مهم و کلیدی این بیانیه است.

کاشیان در این بیانیه به تدبیرهای مختلف دشمنان در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن همواره با ترفندهای رسانه ای و ایجاد تفرقه مذهبی سعی در نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است. انگ زدن، وارونه جلوه دادن انقلاب و ناکارآمد نشان دادن آن. که همیشه شکست خورده است.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس در رابطه با حوادث اخیر خاطرنشان کرد: لقمه حرام و کوتاهی برخی از مسئولان و کم کاری برخی در مشاغلشان باعث شد تا از شنیدن حرف حق تردید کنند و نتوانند داشته باشند. درک مناسب از شرایط موجود این را باید در نظر داشت.

کاشیان همچنین ابراز داشت: حراست مقدس و هدف آن و انقلاب اسلامی و فلسفه آن باید به درستی برای جوانان تبیین شود تا از این گونه انحرافات در جامعه جلوگیری شود.

وی در ادامه در خصوص شبهه مربوط به آغازگر جنگ تحمیلی تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران به طور جدی خواهان محکومیت بین المللی صدام به دلیل تجاوز و اشغالگری بود، از این رو صدام تلاش کرد ایران را به عنوان آغازگر جنگ مقصر معرفی کند. صدام شروع کرد، در واقع صدام تنها یک دلیل برای متقاعد کردن جهان و سازمان های بین المللی برای مقصر دانستن ایران برای شروع جنگ ارائه کرد و آن دستگیری خلبان کشته شده سرلشکر حسین لشگری بود که چهار روز قبل توسط ارتش بعث اسیر شد. شروع رسمی جنگ.درآمدها.

این رزمنده دوران دفاع مقدس همچنین به برخی شبهات در خصوص ادامه جنگ پس از تصرف خرمشهر اذعان داشت: در آن زمان پیشنهاد صلحی مطرح نشد و شورای امنیت و سایرین فقط آتش بس را توصیه کردند و همچنین آن زمان. هیچ طرحی که شامل صلح واقعی و مثلا شناسایی متجاوز و پرداخت غرامت باشد وجود نداشت.

وی تربیت نیروی انسانی عظیم و گسترده و تحول دفاع مقدس با ترویج فرهنگ پاسداری و شهادت در جبهه مقاومت در جهان را دو دستاورد معنوی ارزشمند برای کشور دانست.


ثمرات پاسداشت مقدس باید چراغ انقلاب باشد


c2befecd 928a 4107 9f24 108a06d4ea72 خبر خاکستری

حسینعلی احسانی از رزمندگان شیمیایی دوران دفاع مقدس و آزاد سرافراز نیز در ادامه این میزگرد درباره لزوم استفاده از گفتمان انقلاب اسلامی گفت: جهاد تبیین باید به همه عرصه های کشور تسری پیدا کند. جوانان باید بدانند که دفاع مقدس تنها جنگ تاریخ ایران است، این است که تمامیت ارضی کشور حفظ شده و این موضوع همچنان دشمنان را آزار می دهد.

احسانی همچنین اذعان داشت: دفاع مقدس ذخیره معنوی است که با توجه به مولفه های گام دوم انقلاب در ابعاد مختلف قابل استفاده است، فرهنگ مقاومت در ابعاد مختلف زمینه ساز شکوفایی کشور شده است.

این نویسنده و نویسنده کتب دفاع مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: سوال دیگری که می توان از دفاع مقدس برای آینده انقلاب الگو گرفت، مسئله اعتماد و اتکای جوانان مؤمن و آگاه است. مرور خاطرات سالها جنگ تحمیلی نشان دهنده این واقعیت است که فرماندهی در شرف وقوع است، جنگ توسط جوانان متدین و شجاعی انجام می شود که اغلب در دهه های اولیه زندگی خود هستند و اکنون انقلاب در گام دوم خود می تواند از مزایای آن استفاده کند. این گرانقدر جوانان خود را که به فرموده مقام معظم رهبری از جوانان گذشته جلوتر هستند دوباره امتحان و اعتماد کرد.

وی در خصوص یکی از شبهات مطرح شده در فضای مجازی درباره دلایل جنگ تحمیلی و خباثت صدام علیه ایران به قرارداد الجزایر اشاره کرد و افزود: در زمان پهلوی قراردادی بین ایران و عراق منعقد شد که به الجزایر معروف است. در مورد اهمیت این قرارداد همین بس که صدام وقتی حمله به ایران را آغاز کرد، نارضایتی خود را از قرارداد 1975 بهانه ای برای تهاجم و ورود به خاک کشورمان اعلام کرد. تصاویری که رسانه ها پخش کردند نقطه عطفی در آغاز جنگ بود.

این آزاده در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: سازمان ملل نیز بلافاصله پس از آتش بس تمام اسناد را بررسی کرد. از سال 1967 تا 1970، و صدام را آغازگر جنگ اعلام کرد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: یکی از ثمرات پاسداشت مقدس که می تواند چراغ راه انقلاب باشد، مفهوم وحدت است. حراست مقدس باعث شد تا بسیج آحاد جامعه در مقابل دشمن قرار گیرد و آحاد جامعه بر اساس آیه شریفه «اعتصموا بحب اللّه جامعة ولا تفارقوا» گرد هم آیند. شوم و تجزیه کشور.

به گفته این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس، متأسفانه برخی از جوانان در فضای خالی مجازی اطلاعات نادرستی در ذهن خود دریافت می کنند که باعث نگرانی آنها می شود، اما باید از نقشه شوم دشمن آگاه باشند و بدانند هدفشان چیست. پشت این داستان چون همانطور که سردار سلیمانی گفت ایران حرم است و اگر ایران نماند حرمی هم نخواهد بود.


الگوی حکمرانی دفاع مقدس نیاز امروز کشور است


a21166c8 93bc 4841 b128 ed2538595c9a خبر خاکستری

عبدالله دخانیان از رزمندگان و رزمندگان انقلاب اسلامی در ادامه این میزگرد درباره نقش و الگوی مدیریتی حراست مقدس در گام دوم انقلاب گفت: با پیروی از تجربه دفاع مقدس می‌توان موفقیت‌های گذشته را بار دیگر تکرار کرد، اما شرط استفاده از این رمز پیروزی، گفتمان‌سازی درباره مفهوم مقاومت است.

وی الگوی حکومت داری دفاع مقدس را حلال مشکلات کشور عنوان کرد و تصریح کرد: راه حل مشکلات و مسائل کشور امید به دشمن و حکومت جهادی و ایثار نیست.

دخانیان حراست مقدس را گنج و معدنی می داند که تا دهه های آینده قابل استخراج است و بیان می کند: رزمندگان اسلام در آن زمان به جبهه ها اعزام شدند و پیوندهای دنیوی را گسستند و گنجینه ای از معنویت و رشادت از خود به جای گذاشتند که فراموش می کرد. این برای شهدا و قربانیان است.

این رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس در پایان ابراز داشت: اعتماد مطلق رزمندگان به وعده و نصرت الهی از آموزه های دفاع مقدس است و جوانان پاک و مغلوب با کمال میل و عشق وارد میدان عمل شدند و فتح کردند. مشکلاتی که باید در جامعه امروزی آن روحیه باشد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید