جوانان، مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب برای پیشرفت در عرصه های مختلف / دانشگاه نقش اساسی در تحقق اهداف بیانیه دارد.


ساعت: 18:32
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838112

این موضوع در همایش جهاد تبین در دانشگاه سیستان و بلوچستان مطرح شد.

سردار محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور گفت: دانشگاهیان و نخبگان علمی در اجرای ابلاغیه گام دوم انقلاب نقش کلیدی و اساسی دارند و باید به این مهم توجه بیشتری شود. موضوع.”

به گزارش راه دانا به نقل از عصرهامون، سردار محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق ظهر امروز در نشست خبری در سالن اجتماعات شهید میرحسینی سیستان با تشریح نقش مهم و کلیدی خبرنگاران در جهاد گفت: وی گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان اصلی ترین دانشگاه استان است که در زمینه های مختلف فعالیت های ارزنده زیادی داشته و دارد.

وی تاکید کرد: اولین رزمایش که در راستای اعلام گام اول در سال گذشته در زابل برگزار شد، با ادامه همایش پیگیری شد. که آمد سر کار.

سردار کرمی با بیان اینکه جوانان مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب برای پیشرفت در عرصه های علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و صنعتی هستند، تاکید کرد: همایش جهاد تبیین را در استان برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: رهبران جهاد، جهاد تبیین جوانان، دانشجویان و تحصیلکردگان و نخبگان هستند بنابراین دانشگاه در انجام این امر مهم نقش اساسی دارد.

این مسئول ادامه داد: دشمن تلاش می کند افکار عمومی را متقاعد کند که نظام اسلامی کارآمد نیست، در حالی که نظام اسلامی تمام تلاش خود را می کند تا بر عبادت بودن آن تاکید کند.

وی تفکر، نوآوری، خلاقیت و علم را عبادت دانست و گفت: اسلام دین مؤثری است و برای اینکه بتوانیم بهتر به سمت اثربخشی نظام حرکت کنیم تا بتوانیم از خلاقیت، نوآوری جوانان بهره مند شویم و آن را تبیین کنیم. با جهاد «در مقابل حرکات دشمن مقاومت کنید.

کرمی افزود: این همایش در راستای دستاوردهای انقلاب اسلامی و اقداماتی است که باید انجام دهیم، بنابراین باید از شرایط فراهم شده توسط فرصت های بومی و منطقه ای استفاده کنیم و دانشگاه ظرفیت زیادی برای اجرای حوزه های مختلف دارد. با توجه به ظرفیت های خوبی که وجود دارد گفت: استان به پیشرفت در عرصه های علمی و اقتصادی کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان فرصت های خوبی در حوزه مرزی، کشاورزی، دریا دارد که با وجود این ظرفیت ها می توان آن را متحول کرد، گفت: در حوزه اقتصاد ملی باید تلاش کنیم چرا که مردم همه جا وارد این منطقه شدند تا به دست بیاورند. کار انجام شده است و ما هیچ راهی برای محبوب کردن اقتصاد نداریم، زیرا وقتی اقتصاد محبوب‌تر شود، موفق‌تر خواهیم بود.



رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: همایش جهاد تبیان با هدف تبیین فرصت های بومی و منطقه ای و دستاوردهای علمی و پژوهشی از 24 تا 27 اردیبهشت ماه در سیستان و دانشگاه بلوچستان برگزار می شود.

وی افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان، استانداری و ستاد منطقه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری یکدیگر در قالب دومین همایش کارآفرینی روستایی با محوریت توسعه ظرفیت های بومی و منطقه ای و تحقیق و توسعه در 3 روز تلاش می کنند. دهکده خلاق و ترویج مهارت های نرم دهجاران).

این مقام مسئول تصریح کرد: اولین همایش توسعه شهری مبتنی بر توانمندی های دانش بنیان (با تمرکز بر الگوی کاشت و فضای سبز) و اولین همایش فناوری و جامعه (با تمرکز بر نوآوری اجتماعی و کاربرد فناوری در جامعه) از موضوعات مهم است. در این کنفرانس

رضایی ادامه داد: اقتصاد انسانی، نوآوری اجتماعی، الگوی کشت و فضای سبز شهری، ترویج فرهنگ خلاق روستایی، کارآفرینی روستایی و روستاهای هوشمند، محصولات دانش بنیان و فرصت های تجاری سازی، توسعه صنعت گردشگری، الگوی توسعه مهارتی و کارآفرینی. محورهای این برنامه هستند.»

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه تخصصی و دستاوردهای بومی منطقه جنوب شرق از 24 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه سیستان و بلوچستان پذیرای بازدید عموم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید