جوانان مخاطب اصلی تحقق اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند / علم و پژوهش مهمترین مسیر در مرحله دوم انقلاب است.


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836659

دبیر قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان:

علی حیدرینی با بیان اینکه جوانان و جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، گفت: جوانان امروز مخاطبان و صاحبان عرصه گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی حیدری نیا دبیر قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون گفت: بسیاری از نظریه پردازان سیاسی در سراسر جهان در حال چرخش تمدن ها هستند.

وی افزود: بر اساس این نظریه در ابتدای هر انقلابی معمولاً افراد ناسیونالیسم به قدرت می رسند و سپس تندروها، دولت انقلابی، دولت اصلاحات و اعتدال و سپس این انقلاب ها از حوزه آرمان ها و ارزش ها می آید. کاهش و کاهش خواهد یافت.

دبیر گام دوم انقلاب اسلامی در استان افزود: یکی از نظریه های آنها درباره انقلاب است که جمهوری اسلامی ایران چهلمین بهار خود را از دست می دهد تا از درون انقلاب متحول شود اما رهبر معظم انقلاب. به عنوان سکاندار و نگهبان تئوری ها و راهبردی ترین رهبر جهان، بیانیه ای با عنوان «گام دوم انقلاب» به عنوان سند عالی رتبه و چشم انداز مرحله دوم نظام انقلاب صادر کرد.



بیانیه های رهبری و نقشه راه


وی تاکید کرد: هر انقلابی یک چشم انداز و آرمان دارد. در حوزه بیانیه، گام دوم جریان سازی، جریان سازی، ستادسازی، ایجاد ستاد، نیازمندی و گفتمان سازی را داریم. گفتمان بیانیه فوق این است که در چهل سال گذشته ما الان کجا هستیم و برای آینده چه برنامه ای داریم؟

حیدرینی ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب علاوه بر بیان نقاط ضعف و چالش های نسل اول، عملاً چالش های پیش رو، حال و آینده را شناسایی کرده و راه را نشان می دهند و اگر وجود داشته باشد. سوالات هستند در آگاهی عمومی هم پیداست که ایشان در بیانیه به درستی پاسخ داده و جوانان را مخاطب قرار داده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب ضمن رسیدگی به مشکلات جامعه در وهله اول و مشکلات امروز به ویژه در حوزه اقتصادی به دلیل عدم بصیرت و نگاه به سرمایه های خارجی و موضوع برجام و یا نگاه دولت ها در حوزه الگوی اقتصادی متأسفانه لیبرال ها در کشور ما تحت تعقیب قرار گرفتند، رهبری بارها یادآور شدند که «به برجام و … خوشبین نیستم». اگر این افراد پایبند به ولایت فقیه بودند و سخنان ایشان را رئیس الخطاب می دانستند و به منابع داخلی خود علاقه داشتند، الان در این مشکلات نبودیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه بیانیه، گام دوم انقلاب، چالش‌های امروز مانند چالش‌های اول انقلاب است، اما شکل اساسی آن تغییر کرده و همان چالش‌ها باقی مانده است.

وی گفت: یکی از ویژگی هایی که انقلاب اسلامی در چهل سال اول مردود بود و بسیاری از رژیم های گذشته نتوانستند از نظر استبداد، آخرت شناسی و استعمار به درجه دوم برسند این بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام بود. که آرمان هایشان این بود این به دلیل اعتقادات مذهبی نیست.

دبیر قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب اسلامی استان گفت: در سال 1358 که انقلاب پیروز شد، علاوه بر بلوک شرق و غرب، بلوک دیگری به نام نظام و آرمان دینی شکل گرفت. شرق و غرب اشاره کرد و امروز طبل رسوایی و تشکیل دولت های غربی سر بر آورده است و شاهد اختلافات در بلوک غرب یا رسوایی که آمریکا در همسایگی ایران گذاشته است، هستیم. و هر آنچه در آرمان های انقلاب اسلامی پیش بینی کرده ایم، رهبر معظم انقلاب را به میدان می آورد.

وی گفت: گفتمان یا نظریه انقلاب اسلامی در نظام حاکمیت دائمی انقلاب در چرخه دوم، توجه به شعارهای جوانان در صحنه عمل، کار جهادی، توجه به منابع داخلی مبتنی بر ولایت- نظریه فقیه الکترونیکی، اخلاق و معنویت، علم و تحقیق و معنویت است.



حاج قاسم سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک مکتب است

حیدرینیا حذر خاطرنشان کرد: مهمترین بخش این نظریه حوزه «علم و تحقیق» است، زیرا مقام معظم رهبری و همه دانشمندان جهان معتقدند که امروزه اکثر کشورهای امپریالیست و استکبار دنیا را برای گرفتن علم آزار می دهند. بنابراین برای ما به عنوان یک کشور انقلابی، علم و تحقیق مهمترین مسئله است.

وی تاکید کرد: معنویت و اخلاق مقوله دیگری است که او آن را موازین اخلاقی و شعور معنوی مهم می داند، چرا که بی توجهی به شعارهای انقلاب و نادیده گرفتن جریان انقلابی در تاریخ چهل سال اول گاه ما را به چالش می کشید، اما یکی از ویژگی های تاریخ انقلاب اسلامی به گونه ای که برگرفته از نظام ولایت فقیه و نیز مکتب معنوی مبتنی بر فقه ائمه دوازده گانه است که شعار اصلی آن عدالت، معنویت و اخلاق است.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود ادامه داد: حاج قاسم فقط یک مرد نیست، بلکه یک مکتب است، مکتبی ماندگار که باید در تبیین گفتمان و مکتب شهید سلیمانی تلاش کرد.





جوانان مخاطب اصلی سخن گفتن در گام دوم انقلاب هستند

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های انقلاب این است که همیشه انعطاف پذیر و آماده اصلاح اشتباهات بوده اما غیر قابل برگشت و غیر فعال است و نظام در همه صحنه ها و بحران ها دستور درمان دارد.

دبیر قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب اسلامی استان گفت: تنها راه برون رفت از شرایط کنونی و راه رسیدن به وضعیت مطلوب، بیانیه گام دوم انقلاب در عمل است. مرحله، یکی از راه های عملیاتی، جوانی است.

به گفته وی، رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اگر شهید سلیمانی 60 ساله بود، چون نگاهش انقلابی بود، از او استفاده می کردم»، یعنی اگر جوان نبود، آقا می شد؛ «اگر شهید سلیمانی 60 ساله بود، چون نگاهش انقلابی بود، از او استفاده می کردم»؛ یعنی اگر جوان نبود، آقا می شد؛ «اگر شهید سلیمانی 60 ساله بود، چون نگاهش انقلابی بود، از او استفاده می کردم». مخاطب رهبری کسانی هستند که در هر سمتی در رأس دولت هستند، باید بالاتر از همه نیروهای جوان و جوانان انقلابی باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: دولت انقلابی باید هر چه سریعتر تمامی مدیرانی را که نگاه متفاوتی با نگاه انقلابی دارند حذف کند، وارد بحث مدیریت و سیاستگذاری جوانان و جوانان انقلابی و قوی که همگی در میدان هستند، شود. از جهاد به صورت فرهنگی برگزار می شود.

حیدری نیا ادامه داد: جوانان نیاز به نظارت و تطبیق دارند و هر جا که مشکلی برای دولت وجود دارد باید آن را راهنمایی و نقد سازنده کنند تا اصلاحات انقلابی صورت گیرد که در بیانیه گام دوم نیز به آن اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان باید خواستار نزدیک شدن دولت به جوانان باشند. در سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان شاهد بودیم که در شمال استان از جایی بازدید کردند که حتی استاندار، وزیر و استاندار به آنجا نرفته بودند، یعنی مردمی بودن، مردمی بودن و فعال بودن.

دبیر قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب اسلامی در استان افزود: دولت های گذشته به قدری کوتاه بودند که رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگرچه دولت های دیگر کار کردند، اما از دولت انقلاب انتظار بیشتری می رود»؛ در حالی که دولتمردان در این زمینه تلاش کردند. ما به عنوان یک دولت انقلابی باید انقلابی، عاقلانه، معقول و با برنامه کار کنیم تا بتوانیم به آینده ای که در آن جوانان با نگاه به داشته های کشور گام های بلندی در پیشرفت کشور برمی دارند، افتخار کنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید