تحقق عدالت و مطالبه یکی از اهداف اصلی اعلامیه گام دوم انقلاب است


زمان: 09:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809143

جواد سرگلزی با بیان اینکه بیانیه گام دوم نقشه راهی است برای تبیین و تفسیر، گفت: امید، اعتماد به نفس و خودباوری، درک استقلال و آزادی، تحلیل واقعی انقلاب اسلامی، غلبه سبک زندگی انقلابی در بین مولفه های گام دوم انقلاب E.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد سرگلزی; این کارشناس سیاسی در گفت و گو با عصر هامون با اشاره به تولید علم و پژوهش با احساس مسئولیت و به عنوان جهاد در گام دوم انقلاب، افزود: حوزه علم و پژوهش دارای فضایی پویا و فعال است. روند.

وی افزود: جامعه ای که بخواهد رهبر و الگو باشد نیازهای جدیدی ایجاد می کند. علم با پاسخگویی به این نیازها می تواند در تلاش و کوشش برای ساختن جامعه ای مترقی احساس مسئولیت و تعهد نسبت به رفع نیازها کند.«جامعه و رفع آنها همان تلاشی است که انسان در راه خدا انجام می دهد. و برای رضای او که همان جهاد برای رسیدن به جامعه ای سعادتمند است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تاکید بر ارزش های معنوی و اخلاقی که یکی از مهم ترین عوامل دستیابی به گام دوم انقلاب در جامعه است، گفت: ارزش ها و هنجارهای اخلاقی به دلیل تأثیرات فراوان بر انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آفرینش که انسان در آن نیت خود را غیر از خدا خالص می کند، نتیجه صلاح عمومی جامعه است.

وی ادامه داد: اگر انسان خود را در ابتدای راه ببیند، توکل به خدای متعال است که می تواند او را یاری کند. داشتن ایمان واقعی و ایمان به امانت و اخلاص هرگز انسان را از ثبات خارج نمی کند.» و این عزت نفس راه را برای حل مشکلات فردی و اجتماعی هموار می کند.

وی گفت: ایجاد یک اقتصاد قوی، درون زا و مولد مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان یک نقطه عطف کلیدی است. اقتصادهای مبتنی بر دانش در حال حرکت هستند که بر اهمیت مهارت ها در اقتصاد خدمات تاکید می کند.

وی با بیان اینکه در این نوع اقتصاد، کسب و کار مبتنی بر فناوری است و از دانش برای ایجاد ارزش افزوده استفاده می شود، اذعان داشت: بر اساس آمار، بازده سرمایه گذاری در اقتصادهای دانش بنیان حدود 3 برابر بیشتر از اقتصاد کشاورزی و دو برابر بیشتر است. اقتصادهای صنعتی یک کشور اقتصادی پربازده زمینه را برای رفاه و یک اقتصاد پویا فراهم می کند. امروزه اقتصاد نقش تعیین کننده ای در ابعاد داخلی و خارجی کشورها دارد.

وی با اشاره به عدالت، محرومیت زدایی و مبارزه با فساد در گام دوم انقلاب، تاکید کرد: عدالت به معنای قرار دادن هر چیزی در جای خود است که گاهی با تعریف برابری اشتباه می شود.

این کارشناس سیاسی یادآور شد: رعایت عدالت در توزیع منابع برای رفع نیاز اقشار مختلف جامعه محرومیت زدایی می کند اما متأسفانه وقتی تعریف عدالت با تعریف برابری اشتباه گرفته می شود نمی تواند تغییر کند زیرا رفع می کند. عقب ماندگی از سوی دیگر، فساد زمانی اتفاق می‌افتد که بر خلاف آنچه که به خودی خود علت و دلیل محرومیت است، از این منابع تخصیص نادرست، ظرفیتی برای منفعت شخصی ایجاد کنیم.

وی تصریح می کند: استقلال و آزادی یکی از خواسته های فطری و درونی انسان است که طبیعتاً همه انسان ها به طور غریزی به دنبال آن هستند، دو گوهری که برای رسیدن به آنها آماده تحمل سختی های فراوان هستند و برای رسیدن به آن از تلاش و کوشش دریغ نمی کنند و نخواهند کرد. این آرمان ها و برای حفظ آنها هر کاری که ممکن است انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: موارد زیادی در تاریخ داریم که برای آزادی و آزادی تلاش زیادی کرده اند، به عنوان مثال می توان به کشورهای استعمارگر در تاریخ معاصر اشاره کرد که مسیر بسیار سختی را برای آزادی و استقلال طی کرده اند. و

سرگلزی با اشاره به عزت ملی، روابط خارجی و تمایز با دشمن به عنوان شاخه های اصل عزت، حکمت و مصلحت در روابط بین الملل، گفت: دیپلماسی نهاد تنظیم کننده روابط بین الملل برای کشورهاست. دیپلماسی هنر مدیریت تعامل با کشورها در نظام بین الملل و حل و فصل اختلافات با آنها به منظور دستیابی به بیشترین منافع برای کشور است. چارچوب و روش دستیابی به منافع ملی است.

وی گفت: خاستگاه سبک زندگی جوامع بشری ریشه در باورها و اعتقادات آنها دارد. سبک زندگی اسلامی با تکیه بر آموزه های اسلام توانسته است نزدیک به پانزده قرن را حفظ کند و هویت خاصی را شکل دهد.«که پس از گذشت نزدیک به 15 قرن همچنان فعال و پویا است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان می کند: سبک زندگی و هویت اسلامی پس از رنسانس خود را در مقابل سبک زندگی غربی دیده است که به دنبال شکل گیری هویتی جدید در جوامع فراتر از مرزهای خود است. این امر منجر به بحران هویت در میان جوانان مسلمان شده است که زمینه ساز انحرافات اجتماعی خواهد بود. برای مقابله با این پدیده باید شیوه زندگی با کرامت اسلامی در بین جوانان جامعه به صورت عملیاتی تعریف و تبیین شود تا جوانان جامعه هویت درستی پیدا کنند. عقلانیت و ارزش ها و هنجارهای جامعه را بسازید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید