دستیابی به اهداف اعلامیه گام دوم انقلاب مستلزم عزم همگانی است


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815265

دستیابی به اهداف مطرح شده در انقلاب در گام دوم بیانیه مستلزم عزم همگانی است، زیرا برای رسیدن به وضعیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به شرایط آرمانی تعیین شده، بند به بند این بیانیه باید برای تمرین اعمال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; نسل قبل از ما در مراحل اول و دوم دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی به خوبی عمل کرد. نسل قبلی ما با کلیشه های نسل های قبل نمی گنجید و توانست کار بزرگی انجام دهد. به همین دلیل او تجربیات ارزشمند و غنی دارد که باید از آن استفاده کرد. اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما هنوز در مرحله تشکیل حکومت اسلامی هستیم و تا حکومت اسلامی ایجاد نکنیم منجر به تشکیل جامعه اسلامی (یعنی جامعه ای که در آن اسلامی باشد) فرهنگ و اخلاق در همه سطوح حاکم است.) حتی اگر حکومت اسلامی تشکیل ندهیم، تحقق تمدن نوین اسلامی (یعنی نفوذ فکری ملت ها بر جمهوری اسلامی) ممکن نیست.

جمهوری اسلامی نیاز به زمان دارد و نباید تصور کرد که جمهوری اسلامی نیز تجربه خود را پس داده و فایده ای ندارد! جمهوری اسلامی تازه شروع شده است و امکانات بی پایان آن هنوز شکوفا نشده است. وظیفه این است که گام های بعدی را با جوانان نسل امروز ادامه دهیم. جوانانی که از نسل قبلی خود تجربه کسب می کنند، اما همانطور که نسل قبل از نسل های قبلی خود پیشی گرفت، باید از نسل قبل پیشی بگیرند و گرفتار کلیشه ها و بهانه های آن نشوند.

باید خانواده های جدید و جوانی تشکیل شود تا در عین خوردن نان جمهوری اسلامی، نوشیدن آب جمهوری اسلامی، تنفس هوای جمهوری اسلامی و آشنایی عمیق با اصول انقلاب اسلامی، همین نان و اقلیم. و اصول انقلاب تغذیه اسلام است.فرزندان شما. جمهوری اسلامی به پدران و مادرانی نیاز دارد که در زمان جمهوری اسلامی زندگی کرده و فرزندان خود را در این دوران بزرگ کرده باشند!

مسئولانی که خواهان تجربه تلخ نسل گذشته حاکمان نیستند باید به قدرت برسند و تحت تربیت نسل جمهوری اسلامی قرار گیرند. آنها باید بدانند چه نمی خواهند و چه می خواهند. نباید از اختلافات اساسی که بین نسل قبل وجود داشت و عده ای لیبرال، سوسیالیست، اصلاح طلب، اصولگرا و… شدند خبری نباشد و فقط یک جبهه انقلابی فراگیر باید با یک جبهه غیرانقلابی و ضدانقلابی روبرو شود. در اقلیت است و راه افراد نااهل و غیرقانونی را می بندند. کارمندان آینده نظام باید جوانان پاک حزب اللهی باشند.

سیاست و اقتصاد و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران را با نظام طاغوتی و سلطنتی مقایسه کنید که این خط و مشی انقلابی که حاصل لهجه های مکرر ائمه انقلاب است در جامعه مطرح است. وگرنه مقايسه حال جمهوري اسلامي مقايسه با تفاوت است (اگرچه حضور در جمهوري اسلامي با تمام ضعف هايش به تمام دوران پهلوي مي ارزد!).

علی دگانی پژوهشگر انقلاب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید