محور اعلامیه گام دوم انقلاب ملاک تعامل با کشورهای منطقه و جهان است.


ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814478

سید افگی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، روابط ما با کشورهای همسایه اولویت اول را دارد و خط و روش مشترک حاصل از بیانیه گام دوم، ملاک تعامل امنیت اقتصادی با کشورها است. در منطقه.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، کارشناس سیاسی در گفت و گو با صبح زاگرس به تشریح بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری برای گام دوم متدولوژی مناسبی را تعیین کردند. یا گام دوم انقلاب; بخشی از این روند مربوط به داخل کشور است و بخش قابل توجهی از این نقشه راهی که وی ترسیم کرده است مربوط به روابط منطقه ای و بین المللی است.

هادی سید افگی گفت: مقام معظم رهبری در روابط منطقه ای همواره تاکید داشته اند که با هیچ کشوری خصومت ذاتی ندارند، بلکه ما روابط خود را بر اساس روابطی که با ما تنظیم می کنند اما در تنظیم روابط و مرزها با کشورهای دیگر برنامه ریزی می کنیم. ما علاوه بر روابط متقابل، سه ویژگی اصلی داریم که این روند باید بر اساس شأن حکمت و مصلحت باشد. هر کشوری که بخواهد فراتر از این سه شاخص منفعت گرایی، یک جانبه گرایی، فرصت طلبی، خصومت و دشمنی با ما رفتار کند، ما بر اساس همان معیارها عمل می کنیم و عمل می کنیم.

وی افزود: روابط و مرزبندی ما بر اساس منافع خودمان است. ما با برخی دولت ها و کشورها اختلاف عقیدتی داریم، اما با آنها تعامل داریم، برخی کشورها مانند روسیه و چین به ارزش ها و گفتمان انقلاب احترام می گذارند، بنابراین ما به آنها پاسخ مثبت می دهیم.

سید افگی ادامه داد: سطح روابط پایین تری وجود دارد که خوب نیست، اما تعامل وجود دارد، مانند امارات که روابط ما حداقل است، اما تجارت ما با امارات همچنان امن است. سطح بعدی تمایز کشورهای متخاصم و متخاصم است، آمریکا تروریست است و اعلام جنگ کرده است، کشورهای اروپایی در حال جنگ هستند، همه آنها به ویژه فرانسه و انگلیس و گاهی آلمان که شرکای بریکس هستند، شایسته اعتماد نیستند. با احترام متقابل و عدالت بر اساس منافع ملی با یکدیگر رفتار کنیم و با عزت سیاسی و استقلال و امنیت خود برخورد کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در گام دوم انقلاب، روابط ما با کشورهای همسایه اولویت اول را دارد و خط مشترک و روش شناسی برآمده از بیانیه گام دوم، ملاک تعامل امنیت اقتصادی با کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید