حراست مقدس الگوی مناسبی برای پیشبرد پیشرفت در گام دوم انقلاب است


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890878

کریمی دایره المعارف دفاع مقدس استان مرکزی را یک کار پژوهشی عمیق عنوان کرد و گفت: این مجموعه پشتوانه راهبردی، فکری و معنوی برای نسل های آینده خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز در نشست نقد و بررسی دانشنامه حراست استان مرکزی اظهار داشت: اعتلای حریم مقدس یکی از ابتکارات مهم امام(ره) بود. ره) و بسیج مردمی توانست بیشترین حماسه بزرگ و مردانه را در پیشبرد دفاع بیافریند. اولیای الهی جایگاه خود را پیدا کرده اند و امروز در گام دوم مردم باید در پیشبرد اهداف انقلاب نقش آفرینی کنند.

وی افزود: دفاع مقدس علاوه بر تثبیت انقلاب اسلامی، امنیت را در کشور برقرار کرد و از این رو دفاع مقدس نقطه قوت ملت ایران است و دشمن از این منظر به آن حمله می کند چرا که تخریب و زیر سوال بردن نقاط قوت در انقلاب یکی از اهداف دشمن در جنگ، معرفت است.

کریمی با تاکید بر اینکه اجرای الگوی حراست مقدس در همه بخش‌ها مهم‌ترین الزام گام دوم انقلاب است، گفت: نقش آحاد مردم در بخش‌های مختلف تحول‌آفرین است و حراست مقدس الگوی مؤثری در این زمینه است. بررسی حراست مقدس که مبتنی بر نظریه گفتمان‌پردازی و خلقت است باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: پژوهش در حوزه حراست، علاوه بر جلوگیری از تحریف و فراموشی آن، این الگو را برای نسل جوان عملیاتی می کند و پژوهش در حوزه حراست باید جدی گرفته شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه دایره المعارف حراست استان مرکزی یک کار پژوهشی عمیق است گفت: این مجموعه پشتوانه راهبردی، فکری و معنوی برای نسل های آینده و دایره المعارف مقدسه خواهد بود. حراست گامی موثر برای تبدیل فرهنگ دفاع مقدس در گفتمان عمومی است.

وی ادامه داد: نشر گفتمان حراست مقدس برای تولید علم ضروری است و خوشبختانه امروزه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به موضوع حراست بسیار علاقه مند هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و خوشبختانه به برکت روحیه جهادی پیشکسوتان و مشارکت اساتید دانشگاه استان مرکزی در زمینه دانشنامه پیشرو است و روند تهیه آن تسریع خواهد شد.

کریمی خاطرنشان کرد: حاصل فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه حراست، نهادینه شدن این فرهنگ نجات بخش در اقصی نقاط جامعه است و این موضوع باید در مدارس و دانشگاه ها بیش از پیش نمایان شود و مستلزم استفاده از همه توانمندی هاست. همراه با ابتکار و خلاقیت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید