تقویت فرهنگ دفاع مقدس یکی از نیازهای مهم گام دوم انقلاب است/ استان مرکزی در عرصه دفاع مقدس پیشگام و پیشگام است.

ساعت: 20:30
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783497

فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) در دفاع مقدس:

سردار جعفری گفت: یکی از نیازهای مهم در گام دوم انقلاب اسلامی تقویت فرهنگ حراست مقدس و استفاده از ارزش های حراست است و قطعا با استفاده از نسخه شفابخش حراست مقدس می توانیم به پیروزی برسیم. و موفقیت در تمام مراحل.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سردار گلمرضا جعفری فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) دفاع مقدس امشب در جلسه ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی به همراه جمعی از شهدای استان مرکزی گفت: پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس: روحیه خداباوری، اخلاص، خودباوری و مردم‌گرایی بزرگ‌ترین حماسه‌ها و افتخارات را آفرید و معنویت محور کار دفاع مقدس بود که با آن به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم.

وی افزود: یکی از نیازهای مهم در گام دوم انقلاب اسلامی، تقویت فرهنگ حراست مقدس و بهره گیری از ارزش های حراست مقدس است و قطعاً با استفاده از نسخه شفابخش حراست مقدس می توانیم. در تمام مراحل به پیروزی و موفقیت دست یابید.»

فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در دفاع مقدس اظهار داشت: همانطور که حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب کبری(س) واقعه عاشورا را تبیین کردند و باعث ماندگاری حماسه های حسینی شدند، امروز سربازان. و جانبازان دفاع مقدس رسالت مهمی بر عهده دارد. آنها مسئول انتقال فرهنگ پاسداشت مقدس به نسل جدید هستند.

وی گفت: تبیین دوران دفاع مقدس مهمترین رسالت پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس است که به نوعی باید جهاد تبیین در این راستا صورت گیرد و نسل جوان می توانند از این گنجینه گرانبها به خوبی استفاده کنند.

جعفری ادامه داد: انقلاب اسلامی پس از سالیان متمادی موجب احیای فرهنگ های ارزشی در بین مردم شد که این امر با پاسداشت مقدس به پایان رسید و امروز دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف از مکتب حراست مقدس و فرهنگ های ارزشی سرچشمه می گیرد.

وی افزود: رسالت رزمندگان و جانبازان با جهاد در تبیین دوران دفاع مقدس خاتمه می یابد و به همین دلیل امروز موظف هستیم این مکتب ارزشمند را به نسل جدید جامعه تقدیم کنیم چرا که مکتب دفاع مقدس فراهم خواهد کرد. آینده ای روشن برای ایران اسلامی.» اسلام را از تهدیدات دشمنان نجات می دهد.

فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) در دفاع مقدس گفت: توجه به تاریخ شفاهی دفاع مقدس و بیان خاطرات، حماسه ها و جانفشانی ها یکی از مهمترین راهکارهای استفاده از گنجینه دفاع مقدس است. که در مرحله اول باید اتفاق بیفتد و در مراحل بعدی از تولیدات فرهنگی و هنری استفاده شود.

وی گفت: خوشبختانه استان مرکزی در عرصه فعالیت های دفاع مقدس پیشگام است. وی اهمیت موضوع دفاع مقدس را در بسیاری از اقدامات نشان می دهد و از این رو دغدغه های وی قابل تقدیر است و می تواند برای استان های دیگر الگو قرار گیرد.

جعفری افزود: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی با بیش از 6 سال برنامه ریزی فصل جدیدی را در فعالیت های دفاع مقدس در استان رقم زد و خوشبختانه استان مرکزی عملکرد قابل قبولی در عرصه جهاد دارد. در عرصه دفاع مقدس که باید با قدرت ادامه یابد.»

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در چند استانی که به آنها سفر کردم و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفتم پیشرو است، گفت: اقدامات بسیار زیادی در نقاط مختلف استان انجام شده که جای تقدیر دارد.

فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز استان مرکزی تجربیات ارزنده ای در عرصه دفاع مقدس دارد و باید این را به دیگران الگویی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید