دایره المعارف دفاع مقدس جهاد علمی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است / جمع آوری 750 پرونده و تهیه 250 مقاله علمی مطابق با دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854752

کریمی گفت: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون 750 پرونده در زمینه شهدا و شخصیت ها، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیایی و 250 مقاله علمی جمع آوری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی پنجشنبه شب در جلسه شورای عالی دایره المعارف دفاع مقدس استان مرکزی گفت: کار علمی و پژوهشی می تواند گام بلندی در این موضوع بردارد.

وی افزود: دایره المعارف دفاع مقدس سرآغاز یک حرکت علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس است و علمی ترین تولید در حوزه دفاع مقدس به شمار می رود و به دلیل کامل و استاندارد بودن می تواند برکات زیادی داشته باشد. برای نسل های استقامتی.” .

سردار کریمی با بیان اینکه ایجاد توان علمی پایه و تولید علم محور پیشرفت کشور است، گفت: کشور در گام دوم انقلاب.

وی تاکید کرد: دایره المعارف دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی به معنای واقعی در عرصه دفاع مقدس است که توسط نخبگان دانشگاهی در کنار پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس تهیه شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: در طول مراحل تدوین دایره المعارف مقدس دفاع، علاوه بر ارائه مرجعی قوی که شامل تمامی مباحث مستند و استدلالی و منطبق با عقل و منطق باشد، برکات بسیار دیگری از جمله آموزش را نیز به همراه داشت. نویسندگان و محققان، این اتفاق می افتد.

وی افزود: یکی از رویکردهای کنگره شهدای استان مرکزی از همان ابتدای کار، آموزش و پژوهش بوده است و تربیت اهل قلم، پژوهشگر و فرهنگیان برای رسیدن به این دیدگاه است. فعالیت این شخص مورد علاقه.

سردار کریمی نظریه پردازی و تولید علم در حوزه دفاع مقدس را از نکات برجسته مقام معظم رهبری خواند و گفت: این در بحران های آینده است و باید هنر استفاده بهینه از این نسخه شفابخش را بیاموزیم.

وی گفت: دومین گام کنگره شهدای استان مرکزی از دیگر فعالیت های تبیینی، فرهنگی، اجتماعی، رسمی، آموزشی و زیربنایی فعالیت های علمی و پژوهشی است که یکی از آنها تهیه دانشنامه استانی حفاظت مقدس است. و سند افتخار و کرامت مردم استان مرکزی ارائه خواهد شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه دایره المعارف دفاع مقدس استان مرکزی متعلق به مردم مارکیز استان است و گامی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری است، گفت: همه توانمندی ها و توانایی ها امیدواریم با مشارکت همه جانبه استان در تهیه دایره المعارف موفق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 750 کارنامه در حوزه های شهدا و شخصیت ها، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیایی و 250 مقاله علمی جمع آوری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید