شهید صیاد میدان نبرد وحدت و انسجام نیروهای مسلح بود/ گفتمان سازی در حوزه حراست از اهداف دایره المعارف استانی است.


زمان: 5:15 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1822010

کریمی گفت: شهید سپهبد صیاد شیرازی مردی وفادار، فداکار و انقلابی بود که الگوی کامل اخلاق، حکومت جهادی و فرمانده توانمند به شمار می رود و شهید صیاد میدان وحدت و انسجام بین نیروهای مسلح بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امشب در جلسه شورای عالی دایره المعارف دفاع مقدس استان مرکزی با یاد و خاطره شهید علی صیاد شیرازی گفت: شهید سرلشکر صیاد شیرازی مومن، متعهد و انقلابی بود. که از اخلاق شتر، حکومت جهادی و فرمانده توانمند بحث می کند و شهید صیاد حامل وحدت و انسجام بین نیروهای مسلح بود و همواره برای رضای خدا تلاش می کرد و در امر ولایت پیشگام بود. .

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه دفاع مقدس جهاد است، گفت: در حوزه های مختلف فکری ائمه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نقش استان مرکزی در انقلاب و دفاع مقدس ادامه دارد.

کریمی افزود: یکی از اقدامات کنگره تهیه دایره المعارف دفاع مقدس بود که با حمایت بیش از یک میلیون سند جمع آوری شده در استان در حوزه جنگ و زیرساخت های کنگره پیشرفت چشمگیری داشته است. و دایره المعارف یک جهاد تبیینی در عرصه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است.

وی گفتمان سازی در حوزه دفاع مقدس را یکی از اهداف دایره المعارف عنوان کرد و گفت: گفتمان دانشنامه با کار علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت علمی و تجربیات ارزشمند فرماندهان و پیشکسوتان انجام می شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تاکید کرد: یکی از مهم ترین فعالیت های دایره المعارف، تولید علم و پژوهش در حوزه دفاع مقدس است و نتیجه این اقدام، جهاد علمی است که برکات فراوانی را به همراه خواهد داشت. که تربیت نخبگان و پژوهشگران بهره برداری از گنجینه دفاعی مقدس است.

وی ادامه داد: دایره المعارف حراست، مستند، مستدل، منطبق با عقل، منطق و داستان های حکیمانه و شامل تمامی موضوعات حوزه جنگ تحمیلی است که علاوه بر مفید بودن برای نسل جوان، موجب نجات فرهنگ مردم می شود. حفاظت مقدس از تحریف و فراموشی.

کریمی افزود: خوشبختانه فصل فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس به برکت کنگره در استان باز شده و همگان باید از این فرصت ارزشمند برای انتقال حماسه ها برای هویت سازی به نسل های جدید استفاده کنند. “

وی با تاکید بر اینکه کنگره شهدای استان مرکزی الگویی جامع در حوزه دفاع مقدس در کشور است، گفت: امروز باید در تهیه دایره المعارف الگویی موفق ارائه کنیم که نیازمند مشارکت و هم افزایی همه جانبه است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تبیین فرهنگ پاسداشت مامی توانیم به نسل جدید می آموزد و نقش مهمی در امید آفرینی و فتح قله های بلند پیشرفت و شکوفایی دارد. دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین نیازهای امروز در گام دوم انقلاب تبدیل گفتمان دفاع مقدس به راهبرد عملی است و مراکز پژوهشی و دانشگاهی باید به تحقق این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

کریمی خاطرنشان کرد: بیش از 210 مقاله علمی برای تهیه دانشنامه تهیه شده که قابل تقدیر است و برای تهیه جلد اول دانشنامه با توجه به الفبایی بودن موضوعات و تسریع مداخلات در نگارش مقالات، می باشد. یک ضرورت .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید