تهیه 203 مقاله برای تهیه دایره المعارف دفاع مقدس استان مرکزی / 10000 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس گردآوری شده است.

ساعت: 19:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۲
کد خبر: 1791885

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اعلام کرد.

کریمی گفت: در راستای تهیه دایره المعارف دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون 714 نشریه تهیه شده است که از این تعداد 391 کارنامه در حوزه شهدا و شخصیت ها، 21 پرونده در حوزه فرهنگی، 125 نشریه در حوزه علمیه. حوزه اجتماعی، 73 نشریه نظامی، 12 نشریه در حوزه جغرافیا و سایر موضوعات مرتبط را شناسایی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; گلمرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی امشب در سمینار یک روزه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی با حضور فرماندهان سپاه و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: استان ها هستند. در همین راستا، مقام معظم رهبری درخواست دایره‌المعارفی مرجع، قوی، قدرتمند، مستند و بی تکلف را دادند و بر ایجاد متنی فاخر نیز تاکید کردند که توسط دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: علمی ترین تولید در حوزه دفاع مقدس دانشنامه است و برای اولین بار در استان مرکزی ساخته شده و به دلیل کامل بودن آن می تواند به عنوان یک راهنمای کامل صدها سال استفاده شود و روال دایره المعارف این است که اسناد همه موضوعات در قالب اسناد ارائه می شود که به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: تبیین تاریخ، فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در دوران جنگ تحمیلی، پیشگیری از تحریف و فراموشی حقایق و تاریخ دفاع مقدس، اطلاع رسانی و تبیین مسائل علمی و مستند در تمامی مسائل حراست برای عموم مردم، دسترسی اندیشمندان، پژوهشگران و نویسندگان به منابع مستند، جامع و معتبر در حوزه دفاع مقدس. دفاع و توانمندسازی و تربیت پژوهشگران حوزه دفاع مقدس از اهداف دایره المعارف دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: عملیاتی شدن بیانات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس از راهکارهای مهم دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی و با توجه به اهمیت این امر است. استراتژی مهم، ما نیازمند مشارکت و هم افزایی همه عناصر هستیم.

سرهنگ کریمی انتخاب سوابق، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقالات و چاپ چهار گام مهم دانشنامه را عنوان کرد و گفت: مداخلاتی در زمینه شهدا و شخصیت ها، فرهنگی و اجتماعی، نظامی و … در حال آماده سازی است. جغرافیا مداخلات موضوع مهمی است که با اسناد معتبر قابل توضیح است و سلیقه ای نیست و طبق دستورالعمل خاصی جمع آوری می شود.

وی افزود: برای تهیه دایره المعارف دفاع از جهان استان مرکزی تاکنون 714 نشریه تهیه شده است که از این تعداد 391 نشریه در حوزه شهدا و شخصیت ها، 21 کارنامه در حوزه فرهنگی، 125 نشریه در حوزه اجتماعی، 73 پرونده نظامی، 12 پرونده جغرافیایی و بقیه در موضوعات مرتبط.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: در تهیه مقالات به بیش از 27 موضوع پرداخته می شود. در حوزه فرهنگ و اجتماع و 17 مقاله در این زمینه به لحاظ جغرافیایی و نظامی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به بررسی هر موضوع مرتبط با حراست در دانشنامه، جمع آوری پرونده های علمی در دستور کار قرار دارد که از این تعداد 523 پرونده علمی و 268 پرونده در حوزه شهدا و شخصیت ها جمع آوری شد. حوزه فرهنگ و اجتماع و 135 مورد در حوزه جغرافیا و نظامی.

سرهنگ کریمی گفت: بیش از 5 سال از تهیه دایره المعارف مقدس استان مرکزی می گذرد و اقدامات گسترده ای به برکت کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده است و امیدواریم با هم افزایی و مشارکت همه جانبه بتوانیم. جلد اول را نهایی کنید.

وی گفت که شورای عالی سیاسی دایره المعارف به ریاست فرمانده سپاه روحولا پیوسته بر جلسات آن نظارت خواهد داشت. و بر امور شهر نظارت دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی به برکت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از 10 هزار عنوان کتاب در حوزه حراست جمع آوری کرده است. کتابخانه دفاع مقدس استان مرکزی و به عنوان مرجعی جامع در اختیار نویسندگان، محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید