دایره المعارف دفاع و امنیت انقلاب اسلامی به عنوان سند مرجع تدوین شده است


ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890409

رئیس مؤسسه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: دایره المعارف دفاع و امنیت انقلاب اسلامی به عنوان سند مرجع برای دهه ها و نسل های آینده مورد استفاده قرار می گیرد و به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسه ترجمه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسات جداگانه ای در پژوهشگاه علوم دفاعی و آموزش و پرورش دفاع مقدس شرکت کردند. .

در این دیدار سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار فلاح زاده جانشین نیروی قدس سپاه با ماموریت ها و ظرفیت علمی پژوهشگاه دفاع مقدس آشنا شدند. مؤسسه علوم و معارف و زمینه های همکاری علمی بین ادارات، تخلفات سپاه و پژوهشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


سردار فدوی: آمادگی برای توسعه پروژه نقش رهبری در ارتقای امنیت و جبهه مقاومت

سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن تقدیر از ظرفیت علمی و اقدامات پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بر آمادگی سپاه پاسداران برای همکاری با این پژوهشکده در توسعه این طرح گفت: نقش فرمانده معظم کل قوا در تحول، ارتقاء و مدیریت دفاعی، امنیتی و جبهه مقاومت اسلامی تاکید کرد.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: سپاه همچنین در زمینه تدوین دایره المعارف امنیتی انقلاب اسلامی که یکی از ماموریت های اصلی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس است و همچنین در برگزاری، همکاری تنگاتنگی با این پژوهشکده خواهد داشت. کنفرانس ملی نقش علم و فناوری در حفاظت از مقدسات

سردار سرتیپ محمدرضا فلاح زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست دیگری گفت: در زمینه ضبط و ضبط عملکرد جبهه مقاومت کارهای خوبی انجام شده است، اما به خصوص در حوزه تحقیقاتی باید کارهای بیشتری انجام شود. و نظریه پردازی مکتب مقاومت که بتوانیم برای آن از ظرفیت پژوهشگاه علوم و معارف حراست شهید سلیمانی استفاده کنیم.


سردار سلیمانی: لزوم بکارگیری الگوی دفاع مقدس در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با حضور در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به تشریح نقش بسیج در تحقق اهداف انقلاب اسلامی پرداخت و تعامل علمی پژوهشگاه و سازمان بسیج مستضعفین در برای اجرای این ماموریت ها

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) کاری کردند که هر کدام از مردم با هر شغل و شایستگی در حریم مقدس جای خود را پیدا کردند و در صحنه های لازم شرکت کردند و تدبیر حضرت آقا این است که ما ایرانی بسازیم. مردم به راحتی مانند دوران دفاع مقدس جایگاه خود را در بسیج پیدا می کنند و در این قسمت پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی می تواند به سازمان بسیج مستضعفین کمک کند.

سردار سلیمانی ادامه داد: یکی از دیگر بسترهای همکاری دو مجموعه روش های اجرای الگوی حراست است. ما می خواهیم وقتی می گوییم حضور بسیج به معنای حضور ملت ایران است نه سازمان بسیج، مردم در صحنه باشند تا مردم در گام دوم انقلاب اسلامی با تقریب تحول در صحنه باشند. .

سردار سلیمانی با اشاره به اقدامات سازمان بسیج مستضعفین در عرصه دفاع مقدس، تاکید کرد: در تولید فیلم و انیمیشن و تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان و یگان های استانی و اطلس دفاع مقدس استان ها، شاخص سازی مناسبت های دفاع مقدس، بازسازی عملیات در مناسبت ها و… سازمان بسیح فعالیت های خوبی انجام داد.

سردار سلیمانی با اشاره به ماموریت های بسیج در راهیان نور تصریح کرد: پیش از کرونا سالانه 6 میلیون نفر در راهیان نور غرب و جنوب غرب کشور شرکت کردند و در نوروز امسال پذیرای میلیون ها نفر بودند.

وی در پایان بر آمادگی سازمان بسیج برای همکاری علمی با موسسه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی برای تحقق سند ده ساله مصوب اعتلای بسیج تاکید کرد.


سرلشکر صفوی: تالیف دانشنامه دفاع و امنیت انقلاب اسلامی

در بخشی دیگر از این دیدار، سرلشکر صفوی با اشاره به ظرفیت علمی پژوهشکده مطالعات علوم و معارف دفاع مقدس، تاکید کرد: این پژوهشکده پشتوانه علمی و راهبردی تمامی مشکلات فعلی و آینده کشور است. نیروهای مسلح در سطح استراتژیک

سردار صفوی به تشریح ماموریت های پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس پرداخت و تاکید کرد: این پژوهشکده تنها پژوهشکده مورد تایید وزارت علوم است که ماموریت کار علمی و پژوهشی برای جبهه مقاومت را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت مهمترین اهرم قدرت جمهوری اسلامی ایران در برابر سلطه آمریکایی ها، اروپایی ها و صهیونیست ها است.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف جهان دفاع شهید سلیمانی در ادامه به تشریح ماموریت های این پژوهشکده پرداخت و خاطرنشان کرد: اقتدار علمی، مشارکت در نظریه پردازی و انجام پژوهش در سطح راهبردی برای روشن شدن حقایق و رفع شبهات راهبردی. و ابهامات در رابطه با ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، ایفای نقش در جبهه مقاومت، مقابله با تهدیدات امنیتی مسلحانه و غیرمسلحانه و آمار دستاوردها و تجربیات راهبردی در عرصه های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی. دفاعی، ملی و نیروهای مسلح از جمله ماموریت های این پژوهشکده است که توسط ستاد اداره می شود. کل نیروهای مسلح تایید شده است.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف دفاعی جهان تهیه و تدوین دانشنامه دفاع و دفاع از انقلاب اسلامی را از مأموریت های این پژوهشکده عنوان کرد و افزود: تدوین دانشنامه دفاع و امنیت انقلاب اسلامی. از دیگر ماموریت های این پژوهشکده است که در رابطه با سه حوزه دفاع مقدس، امنیت و جبهه مقاومت تدوین می شود و پس از تدوین این کتاب ها به عنوان اسناد مرجع برای دهه ها و نسل های آینده مورد استفاده قرار می گیرد و به زبان فارسی ترجمه می شود. زبان های عربی، انگلیسی و فرانسوی.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: هیئت امنای مؤسسه علمی آموزشی دفاع مقدس به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل می شود. ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر دفاع، فرمانده کل نیروی انتظامی، وزیر علوم و برخی معاونان. ستاد کل تأسیس شد و این پژوهشکده از نظر سلسله مراتب مستقیماً زیر نظر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می کند و دارای ردیف بودجه مستقل از شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: این پژوهشکده برای تحقق اهداف و ماموریت های خود دارای چهار پژوهشکده به نام های پژوهشگاه دفاع مقدس، پژوهشگاه جبهه مقاومت، پژوهشگاه امنیت داخلی (امنیت غیرمسلح) است. مؤسسه، مؤسسه جنگ های نامنظم و توسعه پدافند داخلی (امنیتی) و تأسیس مرکز دایره المعارف دفاع و امنیت انقلاب اسلامی.

سردار صفوی با اشاره به برگزاری همایش ملی نقش علم و فناوری در دفاع مقدس افزود: یکی از برنامه های امسال این موسسه برگزاری همایش ملی نقش علم و فناوری در دفاع مقدس است که پیش بینی شده بود. توسط مقام معظم رهبری و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح توسط پژوهشکده علمی و با مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تاریخ 24 دی ماه 1401 برگزار می شود.

وی افزود: بی شک یکی از مولفه های پیروزی ما در دفاع مقدس، دانش و علم برتر و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های کشور در خصوص دفاع مقدس بود که امیدواریم از طریق مقالات منتشر شده از طریق سایت همایش نمایان شود. از paydari.ir ارسال خواهد شد و این مهم قبل از جلسات تخصصی که برگزار خواهد شد مطرح خواهد شد.

سرلشکر صفوی در جمع بندی سخنان خود با بیان اینکه در روزهای گذشته امیر سرتیپ کیومارت حیدری فرمانده نیروی زمینی، دریادار شهرام ایرانی فرمانده ناوگان و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته حضور داشتند. سردار سرتیپ شهید سلیمانی تاکید کرد:

هدف پژوهشکده علمی پژوهشی، برگزاری نشست های علمی با حضور فرماندهان نیروهای مسلح، هم اندیشی و بسترسازی برای همکاری ها و تعاملات سازنده علمی-پژوهشی است و به خواست خداوند، برگزاری این نشست ها خواهد بود. در آینده ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید