دایره المعارف فقهی المیسرا جامع است


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812743

محققان و پژوهشگران با بیان اینکه دایره المعارف فقهی المیسرا جامع است، گفتند: هدف اصلی دایرةالمعارف ها ارائه سرنخ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دانشنامه فقهی المیسرا که در دانشکده علوم دینی قم برگزار شد، گفت: درد دارد.
وی ادامه داد: تجمیع متفرقه ها از دیگر موضوعات مهمی است که در دایره المعارف ها به آن پرداخته می شود که کار را سخت می کند.
مقیمی حاجی گفت: در این دایره المعارف موضوعات مختلفی به خوبی جمع آوری شده است که نشان می دهد نویسنده به اندازه کافی به موضوعات و مطالب پرداخته است.
وی توضیح داد: بسیاری از افراد شروع به نوشتن می کنند و نوشته خود را دایره المعارفی می نامند، اما در عمل از ترکیبی از مداخلات استفاده می کنند که نظم و انضباط ندارد.
محقق حوزه های علمیه کوم تاکید کرد: در دایره المعارف فقهی میسره شاهد جامعیت هستیم و در جریان مداخلات آن عمق بیشتری یافته و از دقت علمی بزرگان استفاده کرده است.

هدف اصلی دایره المعارف ها چرخش است

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محقق و پژوهشگر حوزه علمیه صبح امروز در مراسم افتتاحیه دانشنامه حقوقی المیسراء که در دانشکده اصول دین قم برگزار شد، گفت: این دانشنامه مختص به خود است. .
وی ادامه داد: انتخاب سوابق یکی از مشکلات دایره المعارف ها است و یک سلسله اطلاعاتی است که مختص فقه است و اصطلاحاتی در فقه به کار رفته است اما اصطلاح فقهی نیست که این کار را سخت کند.
اسلامی گفت: هدف اصلی دایره المعارف ها اولویت دادن به آن ها است و انتظار و نیاز دانشنامه ها کوتاه نگه داشتن بحث ها اما با معرفی منابع غنی است.
وی خاطرنشان کرد: در برخی از دایره المعارف ها می بینیم که مباحث بیش از حد در حال گسترش است و همین موضوع حجم مداخلات را افزایش می دهد.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: در دانشنامه ها یکنواختی وجود ندارد، زیرا در تدوین دانشنامه شاهد همکاری جمعی هستیم که باعث غیر یکسان شدن آن می شود.

انتهای پیام/

aa228933 65eb 44b9 8bae 23bde334750d خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید