دایره المعارف دفاع مقدس در لرستان در حال تدوین است

ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784189

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان:

سرهنگ رشیدی گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس در لرستان تدوین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ محسن رشیدی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: دایره المعارف استانی حراست ظرفیت مهمی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده است که قرار است به صورت علمی و تخصصی برای جمع آوری و آماده سازی آن آماده شود. تدوین شده است.

وی افزود: اولین قدم در تدوین دانشنامه این است که شهرستان ها دانشنامه مربوط به هر شهر را تهیه و پس از تدوین در قالب کتاب استانی منتشر و منتشر کنند. تاکنون این کار در شهرستان‌های بروجرد و کوهدشت و سایر شهرستان‌ها در دستور کار آماده سازی قرار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و توزیع ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: استان لرستان در طول هشت سال دفاع مقدس 6 هزار و 300 شهید تقدیم کرد و در جنگ شاهد رشادت‌های دلاورمردان لرستانی بودیم که همه آثار را نوشتند. بخش های مختلف این دایره المعارف باشد.

سرهنگ رشیدی با اشاره به نامگذاری بزرگراه هرم آباد – بروجرد گفت: اصرار دارد که این بزرگراه به نام شهید محمد بروجردی نامگذاری شود. رایزنی های لازم برای علامت گذاری این بزرگراه مزین به نام این شهید در حال انجام است.»

وی از ساخت المان شهدای دانش آموز بروجرد خبر داد و افزود: با توجه به شهادت 68 دانش آموز شهید از مدرسه فیاض بهش بروجرد با هماهنگی شورای شهر مقرر شد در سال 1388 مقابل این مدرسه آلمانی ایجاد شود. یادی از دانش آموزان شهید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید