دایره المعارف فقه المیسرا علیرغم ماهیت علمی و جامع، اولین اثر کوتاه است.


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812730

آیت الله اراکی گفت: دائرة المعارف فقه المیسرا اولین اثری است که با وجود علمی و جامع بودن کوتاه است و شاید بهترین منبع برای محققین باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده آیت الله محسن اراکی صبح امروز در مراسم افتتاحیه موسوعه فقهی المیسره و با تجلیل از مقام علمی آیت الله شیخ محمدعلی انصاری اظهار داشت: دائرةالمعارف فقهی المصره اولین در نوع خود است که در اختیار عموم قرار می گیرد. جامعیت بالا و راه را برای پژوهشگران باز می کند.
وی به زحمات آیت الله انصاری در تدوین این دایره المعارف اشاره کرد و گفت: آیت الله انصاری یکی از برجسته ترین چهره های حاضر در تأسیس انجمن اندیشه اسلامی بود و افتخار آفرینی کرد. برای ایشان طول عمر و سلامتی روزافزونشان را از خداوند منان خواستاریم.
رئیس هیئت امنای مجمع اندیشه اسلامی تاکید کرد: دایره المعارف فقه المسره اولین اثری است که با وجود علمی و جامع بودن آن تدوین شده و شاید بهترین منبع برای پژوهشگران باشد.
وی بیان کرد: دایره المعارف مؤلف امام سومین دایره المعارف بزرگ و ارزشمند است که تاکنون 23 جلد آن توسط این مجموعه تألیف و منتشر شده و دنباله آن در حال نگارش است.
اراکی گفت: دایره المعارف السنه الشریفه چهارمین دایره المعارفی است که توسط مجمع تدوین می شود و تطبیق فقه با نیازهای محور اصلی این کتاب ارزشمند است.
یکی از اعضای شورای عالی سمینارها گفت: برای تدوین دایره المعارف های دیگری نیز اقداماتی انجام شده که در آینده افشا نمی شود.

انتهای پیام/ ۱۱۰

دیدگاهتان را بنویسید