نقشه راه جامع بسیج علمی باید جزء نقشه جامع علمی کشور باشد


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912909

حیدری گفت: نقشه راه جامع بسیج علمی کشور و استان باید جزو نقشه جامع علمی کشور باشد و همچنین انتظار می رود ورود جدی به عرصه توسعه علوم انسانی و اسلامی صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در مراسم اختتامیه جهادگران علمی و فناوری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران بسیج را بخشی از مردم دانستند.


وی افزود: گروه بسیج را هرکس با نظر و پیش فرض خود تفسیر می کند، عده ای آن را تامین کننده و توزیع کننده اقلام مورد نیاز نیازمندان می نامند، عده ای بسیج را با واکسیناسیون ملی می شناسند و اقدامات بی شمار دیگری که این شجره طیبه انجام داده است. سال‌ها، زیرا مأموریت‌ها و مسئولیت‌های بسیج در سال‌های مختلف پس از انقلاب متفاوت بود.


استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید به کارهای ارزشمند بسیج از سال 57 اشاره کرد جان مردم جریحه دار شده دفاع کرد.


حیدری تصریح کرد: بسیج در همه عرصه ها حضور دارد و اکنون نیز می تواند منشأ تحولات بزرگی در علم و فناوری باشد.


وی خاطرنشان کرد: تولید دانش بنیان به گفته مقام معظم رهبری هم می تواند اشتغال زایی و هم توسعه محصول باشد.


استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: توان ارزشمند بسیج می تواند منشأ خدمت در عرصه های مختلف باشد و بسیج علمی و پژوهشی باید برای جبران کاستی ها تلاش کند تا توانمندی های ناشناخته استان را در عرصه های مختلف برطرف کند.


اکبری تصریح کرد: بسیج علم و پژوهش باید با پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری همکاری کند و یکی از وظایف این بسیج حمایت از نخبگان است.


وی تاکید کرد: یکی دیگر از وظایف بسیج علمی، پژوهشی و فناوری این است که به بسیجیان نخبه در سطح چهارمحال و بختیاری مراجعه کنند تا از ظرفیت آنها در عرصه علم، فناوری و اختراع و… استفاده کنند.


استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نقشه راه جامع بسیج علمی کشور و استان باید جزء نقشه جامع علمی کشور باشد و انتظار می رود ورود جدی به حوزه علوم انسانی و توسعه علوم اسلامی.


حیدری اضافه کرد: شرکت هایی که در حوزه علم و فناوری فعالیت می کنند عمدتاً پژوهش محور هستند که باید بر تولید، بازاریابی و فروش عملی تمرکز کنند و بسیجیان اقتصاد دانش بنیان را گسترش دهند.


وی خاطرنشان کرد: بسیجی با روحیه جهادی و بسیجی منشأ کارهای بزرگ بوده و هستند. امروزه نیاز جامعه اقتصاد، تولید و اشتغال است. در واقع بسیج باید نیازهای جامعه را ببیند و به آن توجه کند.»


استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: شبکه سازی، تربیت، توانمندسازی و گفتمان سازی نخبگان بسیجی باید در تصمیم گیری و تصمیم گیری نهادهای ملی و علمی بسیج در دستور کار قرار گیرد.


حیدری خاطرنشان کرد: جهاد پایه و علمی بسیج یکی از وظایف علمی و فناوری بسیج است.


وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی منشأ تحولات بزرگی در کشور بود در حالی که پیش از آن ایران به همه چیز وابسته بود و اکنون نیز خبر از تولید موشک های دوربرد و ماهواره برای تنبیه و بازدارندگی دشمنان می رسد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید