مربیان دانشگاهی مرزبانان کشور هستند/ نخبه گرایی علمی و فرهنگی باید رسالت بسیج دانشجویی باشد.


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908027

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از آموزش و پرورش به عنوان سخت ترین هنر یاد کرد و گفت: تربیت دانش آموزان آرمانی نیازمند مربیان دوراندیش و حرکت در راستای خواسته های زمانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شب گذشته در دیدار با جمعی از دانشجویان بسیجی با اشاره به ویژگی های نوجوانان آرمان گرا گفت: دانش آموزی بسیج یکی از موفق ترین اقشار بسیج است چرا که در راستای تربیت ایده آل جوانان و ساختن ایرانی منسجم و قوی با برنامه ریزی خوب حرکت می کند.


فرزندان کامل مایه افتخار والدین هستند


de50ca74 36e4 4c11 bbe8 4869a5deb5af خبر خاکستری

وی با بیان اینکه فرزندان ایده آل آرزوی همه والدین است، گفت: فرزندان تاج سر، عصای دست و نور چشم والدین هستند و فرزندان ایده آل مایه مباهات والدین هستند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه آرمان گرا تربیت شده مکتب اسلام مدیون جامعه و کشور است، گفت: هنر دولتمردی و هنر تربیت از سخت ترین هنرهاست.

وی با بیان اینکه در تربیت کودکان باید به خواسته های زمانه توجه شود، گفت: کودکان باید متناسب با نیازهای سنی خود تربیت شوند تا بتوانند با بصیرت افزایی نقش خود را در آینده ایران قدرتمند ایفا کنند. مهارت های یادگیری


معلمان آموزش و پرورش مرزبانان کشور هستند

آیت الله عاملی از مربیان آموزشی به عنوان مرزبان کشور یاد کرد و گفت: مرزبانی با شناسایی روزنه های دشمن، نفوذ دشمن را می بندد، بنابراین مربیان آموزش و پرورش موظفند با پاسداری از حوزه های عقیدتی و فکری، روزنه های شیطان را شناسایی و مسدود کنند. تا کودکان با صفا و صفای وجودشان به سوی تکامل و رشد حرکت کنند.


4a595a97 b235 4408 ad0c cf4f60e30701 خبر خاکستری

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مؤسسات آموزشی برای کودکان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه خانه، خوابگاه نیست، گفت: خانه کانون عشق و بهترین مدرسه است که کودکان در آن رشد و نمو می کنند.

آموزش مهارت های متناسب با سن، مهمترین بخش تربیت یک نوجوان ایده آل است

این مبلغ اسلام به آسیب شناسی نوجوانی کودک می پردازد و می گوید: کودکان و نوجوانان تا سن 18 و 18 سالگی در اختیار والدین خود هستند و والدین تنها 18 سال فرصت دارند تا به سلامت جسمی و رشد جسمانی فرزندان خود رسیدگی کنند و مراقب سلامت روانی و رشد فکری خود باشند فرزندانشان باید برای منطقی بودن تلاش کنند زیرا نوجوانان بعد از 18 سالگی آماده تسخیر ذهن خود هستند و در این میان هر فکری که بتواند در نوجوان غلبه کند نیز غالب خواهد شد بنابراین تلاش خانواده ها برای رشد و پرورش ایده آل نوجوانان از دوران کودکی ضروری است. خودتان باشید

وی در ادامه سخنان خود به نیازهای گروه های سنی اشاره کرد و گفت: مهارت آموزی با توجه به گروه های سنی مهم ترین قسمت تربیت نوجوان ایده آل است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان سخنان خود خواستار ورود نسل انقلابی به نظام تعلیم و تربیت شد و گفت: تنها در این صورت است که می توان باورهای نوجوانان و کودکان امروز و نسل های آینده را با باورهای دینی آشنا کرد. انقلابیون، آرمان و فلسفه اسلام انقلاب و انگیزه. وی تداوم راه انقلابیون را به نسل‌های آینده انتقال داد، با پای کار آمدن نسل انقلاب و به عنوان معلمی دلسوز برای دانش‌آموزانی که مورد هجوم و بمباران فکری دشمنان قرار می‌گیرند، واقعیت‌های کشور را تبیین می‌کند، پیش از آن را توصیف می‌کند. – دوران انقلاب و مقایسه آن با دوران کنونی، برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کشور و ملت.

وی افزود: تنها در این صورت است که نقشه ها و نقشه های دشمنان خنثی می شود و مسیر انقلاب با رونق بیشتری نسبت به گذشته ادامه می یابد.


ضرورت گره گشایی ذهن دانش آموزان نسبت به انقلاب اسلامی


36f6de80 6831 4fc3 b8cd 7d6100fbcd82 خبر خاکستری

این واعظ اسلامی تاثیر سخنان یک انقلابی که در میدان انقلاب بود و مبارزه کرد بیش از هر نوع تصویر و نوشتاری بود، بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود امروز چیزی از ایران باقی نمی ماند که توسط استکبار و کشور غارت شد و فاقد حاکمیت ملی بود.

وی همچنین به سرعت رشد علمی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته ضمن جبران عقب ماندگی علمی در عصر انفجار علمی، قله علمی و فناوری های نوین را فتح کرده است.

امام جمعه اردبیل علم را مهم ترین عامل اقتدار هر کشوری برشمرد و از دانش آموزان بسیجی خواست با حرکت در مسیر علم و دانش در فتح قله های علمی نقش آفرینی کنند.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان اشاره کرد و گفت: حاکمان وقت پس از حادثه 7 مرداد به فکر ساختن زیرساخت های کشور، ایران بزرگ بودند. آن زمان در محاصره دشمنان نبود و بخش هایی از کشور نیز از دست نرفته بود.

وی کارکرد تاثیر کلامی انقلابیون بر دانش آموزان فعلی و آینده را نقش مهمی عنوان کرد و گفت: بصیرت زمانی ایجاد و نهادینه می شود که همه واقعیات با دلایل و مستندات ارائه شود چرا که باورها و اعتقادات در نتیجه کار عملی ساخته می شود. .


بینش و مهارت بهبود یافته، تنها راه تشخیص دست های آهنین گرگ های زمان


b5e98a07 1b79 4874 b7eb 2c37f98a48ca خبر خاکستری

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دشمنان امروز با قصه ها وارد ذهن نوجوانان ما شده اند، گفت: دانش آموزان امروز تنها با افزایش بصیرت و مهارت دست های آهنین گرگ های زمان را در دنیای غبارآلود می شناسند و به دام آن ها نمی افتند. کسانی که بهتر از مادر هستند را رد کنید.

وی به توان علمی کشور در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: نیروی موشکی ما بازدارنده کشور است چرا که در سایه قدرت موشکی دشمنان جرات حمله مجدد به ما را ندارند. تا نقطه کشور پهناور ما

آیت الله عاملی با بیان اینکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا خاورمیانه را به انبار تسلیحات تبدیل کرده است، گفت: امروز این کشور از ما می‌خواهد که موشک‌هایمان را کنار بگذاریم. آیا این عقلانی است؟


نخبه گرایی علمی و فرهنگی باید رسالت بسیج دانشجویی باشد


7f315286 1f87 45c0 8f76 0b716f912fe2 خبر خاکستری

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضمن تشریح نقاط قوت بسیج دانشجویی به تشریح کاستی های این قشر مهم پرداخت و با انتقاد از توانمندی های علمی دانشجویان بسیجی گفت: امروز دانش آموزان بسیجی باید علمی، اخلاقی و فرهنگی شوند. رهبران سایر دانش آموزان و با کسب بالاترین نمرات در کنکور، سایر دانش آموزان را به بسیج جذب کنند.

وی به درخشش کنکور به عنوان هویت جمعی اشاره کرد و گفت: امروز بسیج دانش آموزی باید به سمت نخبه گرایی علمی و فرهنگی حرکت کند تا دانش آموزان ایده آل آینده کشور را با آموزش همه جانبه عرضه کند.

امام جمعه اردبیل از تبدیل مسجد به کانون تقویت علمی دانش آموزان خبر داد و گفت: در نظر داریم با گسترش عدالت آموزشی در بین دانش آموزان و ارائه خدمات علمی به دانش آموزان به عموم گام های مهمی در جهت تقویت بنیان علمی نوجوانان برداریم. نخبه گرایی برای انتقال به روستا.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید