جهاد دانشگاهی باید در جهت انجام امور روی زمین گام بردارد/ ورود جهاد دانشگاهی به ایجاد اتاق های فکر مختلف یک الزام تلقی می شود.


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887313

حجت الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید در جهت انجام کارهای زمینی گام بردارد، گفت: نوع آموزش و خدماتی که ارائه می شود باید بخش هایی را هدف قرار دهد که مورد غفلت سایر نهادها قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده صبح امروز در جلسه رئیس جهاد دانشگاهی که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اینکه علاقه خاصی به جلسات دانشگاهی دارد، اظهار داشت: فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی متفاوت است. از دانشگاه های دیگر با وجود همه چیزهای مشترک. کار در جهاد دانشگاهی باید جهادی باشد نه اینکه متعهد به بودجه و بوروکراسی باشد تا گره کار برای مردم باز شود.

وی ویژگی فعالیت جهادی را پاکیزه بودن می داند و خاطرنشان می کند: کار جهادی کند نیست و به روزمرگی نمی چسبد، اما از سوی دیگر با توجه به نیاز جامعه از خلاقیت استفاده می کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید خلاءهای علمی استان را پوشش دهد، تصریح کرد: توقعات جهاد دانشگاهی نسبت به سایر دانشگاه ها بیشتر است.

عبادی زاده با اشاره به انتخاب بندرعباس به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی از سوی یونسکو، گفت: ظرفیت بندرعباس در حوزه صنایع دستی بسیار بالاست و بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس از محصولات هرمزگان در حوزه صنایع دستی استفاده کرده اند. گذشته

وی با اشاره به اینکه اگر در حوزه صنایع دستی اقدام موثری صورت نگیرد این عنوان از بندرعباس سلب می شود، گفت: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در این زمینه برنامه ریزی های خوبی اندیشیده است و امیدوارم تقویت این رشته شود. در ردیف دستور کار

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به رتبه اول فقر و فلاکت در هرمزگان در کشور، گفت: اگر بخواهیم وضعیت فقر و فلاکت در هرمزگان را تغییر دهیم باید در جهت ایجاد اشتغال و ایجاد یک جامعه بزرگ گام برداریم. بخشی باید از طریق توسعه یک کسب و کار خانگی باشد.

عبادی زاده تصریح کرد: ارائه آموزش مشاغل خانگی و صنایع دستی می تواند در ایجاد اشتغال و سرمایه موثر باشد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید در جهت انجام کارهای زمینی گام بردارد، خاطرنشان کرد: نوع آموزش و خدمات ارائه شده باید بخش هایی را هدف قرار دهد که مورد غفلت سایر نهادها قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به لزوم برقراری ارتباط نزدیک بین دانشگاه و صنعت، تصریح کرد: صنعت باید ظرفیت نظام آموزش عالی استان هرمزگان را بشناسد و دانشگاه نیز نسبت به این موضوع آگاه باشد. نیازهای صنعت، تا بتوان ارتباط دو سویه بین صنعت و دانشگاه برقرار کرد.

عبادی زاده گفت: جهاد دانشگاهی باید در صنایع هرمزگان مرکز ویژه ای در قالب تفاهم نامه داشته باشد تا بتواند در اجرای برنامه های خود موفق باشد.

وی با اشاره به تدوین سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: پنج اولویت فرهنگی هرمزگان در این سند درج شده و در هر یک 25 اقدام تعریف شده است. استان هرمزگان در حال حاضر جزو 3 استان برتر از نظر پیشرفت است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: انتظار می رود جهاد دانشگاهی در تحقق سند مهندسی فرهنگی هرمزگان در حوزه فکری و اجرایی سهیم باشد.

عبادی زاده با اشاره به ضعف دانشگاه های هرمزگان در حوزه فرهنگی و پژوهشی تصریح کرد: گسترش کرسی های آزاد اندیشی باید در دستور کار قرار گیرد و این کرسی ها در دانشگاه های هرمزگان باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها به هیچ وجه وارد داشتن گروه های نظریه پردازی و نقد نشده اند و باید تملک و گسترش این گروه ها در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به لزوم ایجاد اتاق فکرهای مختلف در سطح دانشگاه در هرمزگان، تصریح کرد: پژوهش در حال ورود به حوزه های خرد است، اما اتاق های فکر در حال ورود به حوزه های کلان هستند که با توجه به چالش های استان هرمزگان، مقدمه جهاد دانشگاهی برای ایجاد اندیشکده های مختلف یک الزام تلقی می شود.

عبادی زاده افزود: در حال حاضر در استان هرمزگان فرآیند تصمیم گیری برای مدیران وجود ندارد و این اتاق های فکر می توانند به عنوان یک فرآیند مهم تصمیم گیری برای مدیران ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به اینکه سرفصل های آموزشی باید متناسب با ظرفیت استان هرمزگان باشد، گفت: باید در رشته های خاصی متناسب با ظرفیت هرمزگان مانند حقوق دریایی، حقوق حمل و نقل، تجارت و غیره جهاد دانشگاهی، نظام آموزشی وجود داشته باشد. باید تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به نقش تاثیرگذار استان هرمزگان در آینده حمل و نقل کشور گفت: از امروز طراحی رشته های مختلف با توجه به ظرفیت آینده هرمزگان باید در دستور کار قرار گیرد. “



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید