عمده مشکلات اجتماعی ناشی از عدم مهارت اشتغال جوانان/ مجلس می تواند برای رفع موانع مهارت آموزی و اشتغال گام های موثری بردارد.

ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800710

غلامحسین حسینی نیا گفت: با توجه به وجود مناطق روستایی و عشایری و پراکندگی این مناطق در استان خوزستان، توسعه رشته های آموزشی متناسب با وضعیت منطقه و نیاز بازار کار ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با مدیران دستگاه های اجرایی خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز در خصوص بازدید از بخش فنی و رفاهی گفت: مراکز حرفه آموزی در خوزستان: با توجه به وجود مناطق روستایی و عشایری و پراکندگی این مناطق در استان خوزستان، توسعه رشته های آموزشی متناسب با وضعیت منطقه و نیاز بازار کار ضروری است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی جوانان در کشور معضل بیکاری است و عمده مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی جامعه ناشی از عدم مهارت جوانان برای ایجاد شغل است، افزود: برای حل این مشکل نیاز به سرمایه گذاری در زمینه مهارت آموزی است. و آموزش فنی و حرفه ای شاهد تحول در مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغال باشیم تا مجلس به این ترتیب کمک کند تا گام های موثری برداشته شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به تفاهم نامه های آموزشی با ادارات مختلف تاکید کرد: تفاهم نامه ها باید با جدیت پیگیری شود تا مهارت آموزی آنها از طریق شرکای اجتماعی و ذینفعان مهارتی اجرایی شود. از ظرفیت خیرین، مساجد، آموزش و پرورش و سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان برای توسعه مهارت ها و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای استفاده کرد که نیازمند هم افزایی و تعامل بین بخشی است.

وی گفت: به زودی خرید خدمات آموزشی برای تربیت 1000 نیروی ماهر در چهار شهرستان اندیکا، لالی، مسجدسلیمان و هفتکل در دستور کار سازمان فنی و حرفه ای و استان خوزستان قرار می گیرد. همچنین وام خرید تجهیزات ارتقای سه رشته آموزشی متناسب با بازار کار مرکز لالی پس از اعلام نیازسنجی آموزشی ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید