مهارت ها باید جایگزین مهارت های نظری در دانشگاه ها شود / مهارت ها حلقه مهمی در آینده شغلی هستند

ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789351

مجتبی سمیعی راد با بیان اینکه حوزه های مهارتی باید جایگزین حوزه های نظری در دانشگاه ها شود، گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان بیکار هستند و مهم ترین دلیل آن انتخاب رشته اشتباه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: امید یکی از نیازهای اساسی انسان است چرا که انسان ناامید نمی تواند برای رسیدن به اهداف فردی و به ویژه اجتماعی قدم بردارد.

مجتبی سمیعی راد ادامه داد: موضوع امید و عوامل و پیامدهای آن برای سلامت اجتماعی و روانی انسان بسیار مهم است و در ایجاد انگیزه، تحرک و رشد مادام العمر نقش موثری دارد.
وی افزود: یکی از عوامل موثر برای امید بخشی در بین نسل جوان اشتغال است که بعد از فارغ التحصیلی نگران کار نباشد و وارد بازار کار شود.
این کارشناس تصریح کرد: برنامه ریزی برای اشتغال نوجوانان و فراگیری فنون مهارتی ضروری است. هر کسی که مهارت داشته باشد می تواند با آن مهارت کسب و کار راه اندازی کند.
وی با بیان اینکه رشته های مهارتی جایگزین رشته های نظری در دانشگاه ها می شود، گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان بیکار هستند و مهمترین دلیل آن انتخاب رشته اشتباه است.
سامی راد گفت: مهارت ها حلقه مهمی در اشتغال آینده است. استخدام کودک خود را در سنین پایین برنامه ریزی کنید.

وی ادامه داد: وقتی انسان مهارت داشته باشد و به خودباوری برسد، ناخودآگاه به کارآفرینی می انجامد.
وی با بیان اینکه این مهارت باید متناسب با علایق فرد باشد، گفت: بسیاری از جوانان در ابتدای یادگیری یک مهارت دلسرد می شوند.
سمیعی راد در خاتمه خاطرنشان کرد: زمانی که مهارتی متناسب با استعداد انتخاب شود آینده روشنی در انتظار فرد است و از سوی دیگر روحیه امید در جامعه جاری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید