به کودکان خودکنترلی / آگاهی و مهارت های والدین را آموزش دهید. حلقه گمشده برای تربیت فرزندان


ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838682

زهرا مطهر گفت: خودکنترلی در کودکان به مرور زمان ظاهر می شود و باید از سنین پایین به آنها کمک کرد تا برای خوب بودن منتظر تشویق یا تایید دیگران نباشند و این گامی بزرگ و حیاتی در راه موفقیت است. آینده. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مطهر مشاور خانواده در گفت و گو با تیتریک گفت: یکی از مهمترین وظایف والدین آموزش خودکنترلی به فرزندان است.

مطهر افزود: ما می توانیم خوشحال باشیم که فرزندانمان را به موفقیت تشویق کنیم، اما در نهایت آنها باید تشویق شوند و یاد بگیرند که به خودشان تکیه کنند.

او گفت: “هدف از خودکنترلی این است که به فرزندانمان کمک کنیم تا بفهمند بر زندگی و انتخاب های خود کنترل دارند.”

مطهر با بیان اینکه متأسفانه این بعد تربیتی در نهاد خانواده محقق نمی شود، گفت: ضعف این نقطه تربیتی در نهاد جامعه و خانواده در جوانی نمود پیدا می کند.

وی ادامه داد: خودکنترلی به مرور زمان اتفاق می افتد و باید از سنین پایین به آنها کمک کرد تا برای خوب بودن منتظر تشویق یا تایید دیگران نباشند و این گامی بزرگ و حیاتی برای موفقیت های آینده است.

این کارشناس تاکید کرد: در این مرحله والدین باید رفتار را تعیین کنند نه خود کودک و این نکته کلیدی خودکنترلی است.

مطهر با اشاره به اینکه ضعف آگاهی از سواد آموزشی در مراجعه والدین به مراکز مشاوره مشهود است، گفت: والدین ترفندی برای برخورد با فرزندان خود ندارند و کودک در سایه این بی تدبیری بزرگ می شود و با آن مواجه خواهد شد. مشکلات در آینده.”

وی در پایان خاطرنشان کرد: والدین باید قبل از بارداری با مطالعه کتاب های آموزشی نقاط ضعف خود را جبران کنند تا در آینده فرزند خوبی تربیت کنند و به جامعه هدیه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید