رفع فاصله بین والدین و فرزندان راهی برای جلوگیری از وقوع جرم و جنایت است / نظارت و کنترل دوستان کودکان مسئولیت بزرگی بر عهده والدین است

زمان: 08:14
منتشر شده در: 1400/07/30
کد خبر: 1778139

رئیس مرکز مشاوره انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش برجسته خانواده در تربیت افراد گفت: دوستی با کودکان و پر شدن فاصله بین والدین و فرزندان راهی برای پیشگیری از جنایت و بزهکاری است.

انسان ها به دلیل ماهیت اجتماعی خود از بدو تولد تحت تأثیر افکار ، ایده ها و رفتارهای اطرافیان خود قرار می گیرند و بعدها با تقلید از این رفتارها و گفتارها ، الگوهایی که به نحوی به آن مربوط می شوند. او نمونه ای از رفتار خود را ارائه می دهد.

در این میان ، خانواده به عنوان مرکز اصلی تربیت فرزندان نقش بسزایی در ایجاد قدرت دارد ، بنابراین اگر قدرت در افراد به درستی توسط خانواده تغذیه نشود ، کودکان در آینده دچار اختلالات رفتاری می شوند.

سردی و بی نظمی خانواده ، هرج و مرج و بی انضباطی و عدم رعایت نهادهای انتظامی ، عدم انجام اعضاء به وظایف و مسئولیت های خود در کنار عدم رعایت اخلاق و تربیت اسلامی از جمله عواملی است که کودکان را به سمت جنایت سوق می دهد. به

خانواده مرکز اصلی شکل گیری شخصیت کودکان است

عباس بسک آبادی ، رئیس مرکز مشاوره پلیس در سیستان و بلوچستان ، در گفت وگو با خبرنگار ما ، با اشاره به نقش برجسته خانواده در تربیت فرزندان و کودکان اظهار داشت: در صورت تربیت فرزندان و کودکان در خانواده به درستی انجام می شود ، ممکن است شاهد این میزان جنایت نباشیم.

وی افزود: دوستی با فرزندان و رفع فاصله بین والدین و فرزندان یکی از اقدامات مهمی است که والدین باید به آن توجه کنند تا کودکان بتوانند مشکلات و نیازهای خود را به راحتی با آنها در میان بگذارند و همواره والدین و همدلی صادقانه را همراهی کنند. ”بدانند چگونه حرفه های خود را بیان کنند.

مسئول مسئول ایجاد سازگاری در محیط خانه یکی از عوامل ارتباط کودکان با والدین خود می داند و می گوید: تقویت باورهای کودکان ، به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی ، همراه با پایبندی عملی والدین به آموزه های دینی ، ایجاد شرایط مناسب بستری برای احساس امنیت آرامش ، صفا و صمیمیت و درک متقابل بین والدین و فرزندان از دیگر عوامل تأثیرگذار است.

وی بر اهمیت تلاش برای برآوردن نیازهای مادی و معنوی فرزندان از سوی والدین خود تاکید کرد و ادامه داد: وجود انسجام و هماهنگی در خانواده فرزندانی را تربیت می کند که نه تنها به جنایت نمی روند ، بلکه به خانواده و جامعه افتخار خواهند کرد. به

بیس آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه ریزی مناسب برای تنظیم اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و همچنین نظارت دقیق والدین بر دوستی فرزندان خود اشاره کرد: علل هرچه بیشتر درباره دوست فرزند خود بدانند ، نظارت بیشتری در آنجا وجود دارد. است.

وی خاطرنشان کرد: والدین باید مراقب اعمال و رفتار فرزندان خود باشند؛ ارتباطات غنی و سالم بین والدین و فرزندان یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از آسیب های روانی و اجتماعی ، به ویژه سوء مصرف مواد است ، در این راستا برای والدین مهم است که بتوانند رفتار فرزندان خود را زیر نظر داشته باشند.

رئیس مرکز مشاوره پلیس استان توجه به نیازهای روحی و روانی کودکان و نوجوانان و ایجاد فضای مساعد و آرام در خانواده را ضروری دانست و افزود: آنها موظفند دانش و آگاهی خود را افزایش داده و از وقوع آنها جلوگیری کنند. با افزایش آگاهی کودکان و همراهی آنها در این محیط ، آسیب هایی را در این زمینه وارد می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید