بازی های رایانه ای سلامت روان کودکان را به خطر می اندازد/ لزوم نظارت و نظارت والدین بر کودکان در بازی های آنلاین


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804819

محسن عفتی گفت: بازی های رایانه ای می تواند در ایجاد خلاقیت برای گروه های سنی مختلف مفید باشد اما عدم برنامه ریزی صحیح عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس رسانه به تیتریک گفت: بازی های رایانه ای به یکی از محبوب ترین سرگرمی های کودکان و نوجوانان تبدیل شده است و هر روز بر تنوع آنها افزوده می شود.

محسن عفتی ادامه داد: ارتباط فرد با دنیای بازی های رایانه ای بر ارتباطات انسانی او تأثیر می گذارد.

وی افزود: این نوع بازی نه تنها باعث انزوا، کناره گیری و کاهش روابط اجتماعی می شود، بلکه از میزان دوستی ها و مراودات بیرونی نیز می کاهد.

این کارشناس تصریح کرد: این نوع بازی محبوب ترین سرگرمی نوجوانان اعلام شده است و می تواند تهدیدی جدی برای سلامت روح، ذهن و جسم آنها باشد.

عفتی گفت: بازی های رایانه ای ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان افراد دارد و همچنین بر میزان رفتار پرخاشگرانه، اضطراب، افسردگی و انزواگرایی تأثیر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: این بازی های مهیج و جذاب ساعت ها کودکان و نوجوانان را جلوی صفحه نمایش اسیر خود می کند و در دنیای خیال غرق در دنیای واقعیت می کند.

این کارشناس افزود: وظیفه والدین و دست اندرکاران فرهنگی است که با هدایت استفاده از بازی های رایانه ای توسط کودکان و نوجوانان در جامعه و خانواده، آنها را به ابزاری برای رشد و خلاقیت خود تبدیل کرده و از تأثیر مخرب آن بکاهند. “.

عفتی در خاتمه تاکید کرد: بازی های رایانه ای می تواند اثرات مثبتی مانند رشد شخصیت و رفتار، گسترش جهان بینی، تقویت ذوق هنری داشته باشد، اما به دلایلی از جمله عدم آموزش مناسب برای کودکان و نوجوانان، معرفی بازی های رایانه ای و انواع آن، ناآشنا بودن. در میان کاربران با زبان رایانه، اهداف بازی های رایانه ای به خوبی شناخته شده نیست و در عمل منجر به بازی هایی می شود که آثار مخربی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید