بازی‌های پازل جایگزین بازی‌های رایانه‌ای خشونت‌آمیز / سرگرمی‌های آنلاین اعتیادآور می‌شوند

ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790806

محسن عفتی گفت: والدین باید زمان بیشتری را با فرزندان خود بگذرانند تا آنها به بازی های رایانه ای عادت نکنند چرا که این نوع سرگرمی ها به مرور زمان بسیار اعتیادآور و اعتیادآور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس رسانه به تیتریک گفت: بازی های رایانه ای در حال تبدیل شدن به یکی از سرگرمی های محبوب کودکان و نوجوانان است و هر روز بر تنوع آنها افزوده می شود.

محسن عفتی ادامه داد: ارتباط فرد با دنیای بازی های رایانه ای بر ارتباطات انسانی او تأثیر می گذارد.

وی افزود: این بازی ها نه تنها منجر به انزوا، انزوای اجتماعی، کاهش تماس اجتماعی و تمرکز بر مردم می شود، بلکه میزان نوع دوستی را کاهش می دهد و ارزش های همکاری و همیاری را کاهش می دهد.

این کارشناس تصریح کرد: این بازی ها علاوه بر فوایدی که دارد، گاهی اثرات مخرب روحی و جسمی بر کودکان و نوجوانان نیز دارد که شاید جبران آن به دلیل ظرافت فکر و ذهن برای همیشه غیر ممکن باشد.

عفتی گفت: هدایت استفاده کودکان و نوجوانان از بازی های رایانه ای در جامعه و خانواده و تشویق آنان به ایجاد زمینه برای پیشرفت و خلاقیت و کاهش آثار مخرب آن وظیفه والدین و فرهنگیان است.

وی به خانواده ها توصیه کرد بازی های رایانه ای خشن را با بازی های ویدیویی خلاقانه جایگزین کنند که کودکان باید از آنها برای حل معما استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: والدین باید زمان بیشتری را با فرزندان خود بگذرانند تا آنها به بازی های رایانه ای عادت نکنند، زیرا این نوع سرگرمی ها به مرور زمان بسیار اعتیاد آور و اعتیاد آور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید