انتخاب بازی‌های بومی و مدیریت زمان آسیب‌های ناشی از سرگرمی‌های مجازی / هاب را کاهش می‌دهد. بازی ماجراجویی برای دختران


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855110

زهرا جلیلوند بازی «توپ» را مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور دانست و تصریح کرد: این بازی برای کودکان توسط سازندگان بومی کشور ساخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا جلیوند کارشناس بازی های رایانه ای در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: بازی های رایانه ای به بخشی جدایی ناپذیر از سرگرمی های کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.


وی ادامه داد: امروزه بازی های واقعی بچه های ما را راضی نمی کند و بازی های مجازی و آنلاین را برای سرگرمی انتخاب می کنند و این نوع بازی به یک سرگرمی محبوب برای کودکان تبدیل شده است.


جلیلوند افزود: ما نمی توانیم کودکان را از انجام چنین بازی هایی باز داریم، اما می توانیم با انتخاب بازی های هوشمند و مدیریت زمان از آسیب های این نوع بازی ها بکاهیم.


این کارشناس با اشاره به اینکه بازی “توپ” مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: این بازی توسط سازندگان بومی کشور ساخته شده است.


او ادامه داد: بازی توپ برای یک توپ زنده متعلق به یک دختر بچه است. از آنجایی که دختر علاقه زیادی به این توپ دارد، اسباب بازی های دختر و سایر عروسک ها به توپ حسادت می کنند و آن را به فاضلاب می اندازند.


جلیلوند افزود: بازیکن در نقش توپ باید در مراحل مختلف از چاه بلند شود. اما موانع و مشکلات زیادی در این راه وجود دارد. بازیکن باید با دقت مراحل را طی کند و از المان های خاص بازی استفاده کند که می توان از آنها به عنوان خرید در اپلیکیشن نیز استفاده کرد تا در نهایت به دست صاحب آن یعنی دختر کوچک برسد.


این کارشناس با بیان اینکه در طراحی این نوع بازی ها رنگ صورتی الگو است، گفت: این بازی برای دختران طراحی شده و حیله گر است و حس کنجکاوی کودکان را تشویق می کند.


وی گفت: این بازی فضای انیمیشنی جذابی دارد و کودکان مجذوب آن می شوند و باید با دقت قدم ها را انتخاب کنند و به توپ برسند و موانع را پشت سر بگذارند و ذهن کودک راحت ترین راه را انتخاب کند زیرا در غیر این صورت بازی را ترک می کند. “دوره باید از نو شروع شود.


جلیلوند ادامه داد: «توپ بازی» ساخت شرکت Iria Nadine Verna (مدیا رسانه Anu سابق) نوعی بازی ماجراجویی است که والدین می توانند به راحتی این بازی را تهیه کرده و در اختیار فرزند خود قرار دهند.


وی گفت: بازی های رایانه ای هرگز نمی تواند جایگزین بازی های واقعی و گروهی شود و این نوع بازی ها نباید بازی های غالب برای کودکان باشد.


وی افزود: مدیریت زمان در بازی های رایانه ای بسیار مهم است چرا که کودکان متوجه زمان بازی نمی شوند و والدین باید به دقت بر این مهم نظارت کنند.


“ما در فصل فراغت هستیم. جلیلوند در پایان خاطرنشان کرد: والدین باید فرزندان خود را به یادگیری مهارت ها تشویق کنند، زیرا این مهارت ها موفقیت آنها را در آینده تضمین می کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید