کرمانی ها گام بلندی برای تبدیل شدن به هاب فولاد برداشتند/ زمانی که تحریم به پروژه بومی سازی کمک کرد


زمان: 15:13
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810806

با راه اندازی فولاد بوتیا در کرمان، ظرفیت تولید بلوک فولادی در هلدینگ متخصص توسعه معدن و صنعت معدن در خاورمیانه (میدکو) به 2.4 میلیون تن در سال می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، شرکت های بزرگ فولادی زنجیره تامین بزرگی در عرضه یا تولید کالا و خدمات دارند.


اجرای تحریم ها به پروژه بومی سازی کمک کرد

تعداد اقلامی که در زمینه مواد اولیه، مواد مصرفی و قطعات عرضه می کنند بسیار زیاد است و مواد اولیه با توجه به تیراژ محصولات نهایی سفارش داده می شود و در واقع اجزای محصول هستند.مواد مصرفی در فرآیند تولید و در نهایت استفاده می شود. روند .

قطعات یدکی که جزء ماشین آلات هستند نیز به طول عمر تجهیزات و شرایط محیطی تجهیزات بستگی دارد، زیرا هر یک از مواد ذکر شده مدل تقاضای منحصر به فرد خود را دارند و مطمئناً سیستم بهینه سازی سطح انبارها و شرایط تحویل نیز می باشد. ناهمسان.

با توجه به این مشکلات و شرایط تحریم، همواره دغدغه تامین به موقع، با کیفیت و پایدار برای چنین سازمان های بزرگی وجود دارد.

در شرایط تحریم و بسته شدن کانال های توزیع خارجی، رویکرد داخلی سازی در کشور فراگیر شده است و قطعا یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی برای استفاده از کالاهای بومی سازی، کیفیت عملکردی و تکنولوژیکی آن نسبت به نمونه های خارجی در زمان استفاده است. .

علاوه بر انجام سفارشات، تامین کنندگان باید بتوانند در شرایط سخت، پایداری منابع خود را حفظ کرده و تولید خود را به صورت واقع بینانه انجام دهند.

نوآوری در مدل های تولیدی تحویل یا تولید محصولی که به صورت تجمعی از زمان سفارش تا استفاده اپراتور از محصول تولید می شود، بدون شک هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد و مشکلی برای تامین مواد اولیه ایجاد نخواهد کرد.

این نوع رویکرد علاوه بر غربالگری تامین‌کنندگان خوب و حفظ و بهبود شرایط آنها، می‌تواند زمینه را برای ارتقای تامین‌کنندگان ضعیف‌تر و در نتیجه تحویل اقتصادی، باکیفیت و به موقع و افزایش بهره‌وری برای تولیدکنندگان فولاد فراهم کند.


ما در کرمان ذخایر معدنی زیادی داریم

مدیرکل صمت سازمان های صمت استان کرمان گفت: تحلیل های ما نشان می دهد که ذخایر مس 2.5 میلیارد تن و سنگ آهن نزدیک به 2 میلیارد است که ظرفیت صادرات خوبی دارد.

مهدی حسینی نژاد گفت: سال گذشته حدود 93 هزار میلیارد تن فولاد سرمایه گذاری شده که نشان می دهد بیش از 30 درصد تولید زنجیره فولاد کشور متعلق به کرمان است و در سال 1401 10 میلیارد تن از پروژه سرمایه گذاری شده کشف می شود. شد.


میدکو در حال تبدیل شدن به الگویی برای توسعه کشور است

علی عسگر پورمند، مدیرعامل شرکت مادر میدکو که پروژه های بزرگ فولادی استان کرمان را مدیریت می کند، به راه آرمان گفت: در سال 1386 از سوی بانک، معدن و صنعت نیز حمایت شد.

وی افزود: این شرکت مطابق با سیاست های دولت در خصوص بندهای الف، ب و ج اصل 44 قانون اساسی در راستای توسعه معادن و صنایع معدنی، تقویت بخش خصوصی، کاهش مالکیت دولتی، توسعه کارآفرینی صنعتی و معدنی. و پی بردن به ظرفیت های کشور.«تلاش های پیگیر صورت گرفته است

پورمند تاکید کرد: میدکو از نظر حجم پروژه ها و ماهیت اجرای آنها در حال تبدیل شدن به الگویی برای توسعه کشور است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری و توسعه معادن و صنایع وابسته به ویژه در فولاد و مس از طریق هلدینگ ها و شرکت های تابعه از طراحی و ساخت تا اکتشاف و تجهیز معادن و فروش انجام می شود.

پورمند افزود: میدکو دارای 15 شرکت تابعه است که شرکت فولاد زرند ایرانیان، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان، شرکت فولاد بوتائیان ایرانیان، شرکت بابک مس ایرانیان، شرکت فرآوری زغال سنگ پابدانا (سهامی خاص) در استان کرمان هستند.

وی از دریافت تندیس سیمین در نوزدهمین دوره جایزه دستاوردهای سازمان کشوری خبر داد و گفت: اقدامات اصلاحی و بهبود رویکردها است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در این مراسم سه شرکت مرتبط با میدکو نیز در بخش ساخت و ساز تندیس دریافت کردند، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان موفق به دریافت تندیس بلورین، شرکت فرآوری زغال سنگ پابدانا موفق به دریافت تندیس 4 ستاره و غرب شدند. شرکت پارس فروسیلیکون موفق به دریافت مجسمه 3 ستاره شدند.

موفقیت میدکو در ایجاد پروژه ها و ایجاد هزاران شغل تاکنون موفقیت آمیز بوده است که یکی از این پروژه ها فولاد بوتیای کرمان است که باید الکترودهای گرافیتی تولید کند که تاکنون واردات آن با مشکل مواجه بوده است.

علی حسروی راد، مدیرعامل شرکت فولاد بوتیا، مدیرعامل فولاد بوتیا از کرمان نیز به خبرنگار ما گفت: در سال 1392، اقدامات اولیه در خصوص طراحی و ساخت پروژه فولاد بوتیا همزمان با گندله سازی، در سال های 94 و 97 انجام شد. ، با قراردادهای موفق عملیات میدانی با موفقیت انجام شد، در سال 1377 با حمایت صندوق توسعه ملی پروژه فولاد بوتیا احیا شد و از ابتدای آذرماه امسال تولید تجاری فولاد بوتیا را آغاز کردیم.

حسروی راد افزود: فولاد بوتیا 5 پروژه بزرگ دارد که از جمله می توان به این پروژه اشاره کرد. پروژه گندله سازی بوتیا که از سال 96 شروع به تولید کرده است، پروژه فولادی است که امسال شاهد آن هستیم.

وی افزود: کارخانه فولاد بوتیای ایران با ظرفیت تولید سالانه 1.5 میلیون تن بلوک فولادی دومین واحدی است که به بهره برداری می رسد که 2.5 میلیون تن پس از کارخانه گندله سازی این مجتمع و در حال حاضر دو پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه است. نیروگاه تا 450 مگاوات و نیروگاه بازیافت مستقیم با ظرفیت 2 میلیون تن در سال.


افزایش ظرفیت 4 میلیون تنی بلوک فولادی در بوتیا کرمان

خسروی اذعان داشت: کارخانه فولاد بوتیا ایرانیان توانایی تولید بیلت، بلوم، بیلت و گرد را دارد که با شروع به کار این واحد، ظرفیت تولید بلوک فولادی در شرکت مادر تخصصی معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) افزایش یافت. تا 4 / به 2 میلیون تن در سال می رسد.

یو تاکید کرد: با راه اندازی این پروژه ظرفیت تولید فولاد این هلدینگ به 2.4 میلیون تن در سال می رسد و پیش از این پروژه کارخانه های فولاد زرند ایرانیان و سیرجان وارد زنجیره تولید می شدند که هم اکنون این شرکت 8 میلیون تن کنسانتره تولید می کند. 7.5 میلیون تن گلوله و 1 میلیون تن اسفنج آهن.

حجم تولید فولاد در استان کرمان به دلیل وجود معادن سنگ آهن، آرزویی بود که سال ها در ذهن مردم کرمان بود، اما کارساز نبود و اکنون در مسیر صنعتی شدن قرار داریم. به معنای واقعی

با وجود اینکه هلدینگ میدکو حدود 8000 نفر مشغول به کار است، اما با وجود این موانع بزرگ، می توان به مرحله ای رسید که هیچ کرمانی دغدغه اشتغال را نداشته باشد و شاهد کمبود نیروی کار باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید