این طرح گامی موثر در جهت صنعتی شدن استان کردستان است / استخدام 1500 کارگر بومی در پروژه فولاد کردستان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کُردتودی، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان صبح امروز در جلسه امضای تفاهم نامه استاندار کردستان و شرکت ذوب آهن اصفهان و سرمایه گذاری کامل در اکتشاف و تولید برای پردازش کامل. مواد معدنی که او در خانه ساخته بود. سنندج صورت گرفت: برای رشد و توسعه استان در همه زمینه ها به ویژه در اقتصاد با تاکید بر رفع بیکاری و اشتغالزایی در استات و سهم بیشتر استان از تولید ناخالص داخلی نیازمند اقدامات موثر هستیم.

وی در ادامه داشتن 230 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، مرزهای رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان، منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه مریوان را از مهمترین مزیت های این استان به ویژه از لحاظ سرمایه گذاری.

وی گفت: در کنار سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و خدماتی، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان در صنعت و معدن نیز هستیم که بتوانیم از آنها به عنوان پروژه‌های محرک و انگیزشی در روستاها استفاده کنیم.

وی افزود: امروز نظر مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و پس از مذاکرات بسیار مثبت است. خوشبختانه تفاهم نامه ای با عنوان بزرگترین مجتمع تولیدی و اقتصادی کشور منعقد شد و امیدواریم این تفاهم نامه هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

استاندار کردستان با بیان اینکه انجام این فعالیت نیازمند شناسایی، انتقال و تحقیق است، افزود: این تفاهم نامه گامی موثر در راستای صنعتی شدن استان کردستان است.

وی تاکید کرد: بحث شناسایی ذخایر معدنی با هماهنگی سازمان زمین شناسی کشور برای عملیات ژئوفیزیک هوایی در این منطقه از 26 مردادماه انجام شد و با بررسی عمق 450 متری زمین می توان تمامی ذخایر را یافت و جامع تر شد. اطلاعاتی که باید منطقه را بگیریم.

زارعی کوشا در پایان گفت: کردستان از بسیاری جهات به ویژه در حوزه اقتصادی آماده یک جهش بزرگ است و امیدواریم پروژه های مهمی را که در سفر رئیس جمهور به کردستان انجام شده است، نهایی کنیم و شاهد جهش عمیق باشیم. تغییر در دولت اول آقای ریسی: «در حوزه‌های مختلف حضور داشته باشید.


پیش بینی اشتغال 1500 کارگر بومی در پروژه فولاد کردستان

در ادامه این نشست، ایرج رهستی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: با توجه به اینکه کردستان دارای معادن غنی و مردم عزیز است و همچنین به دلیل امنیت بالا در این استان و حمایت های ویژه ای که از آن برخوردار خواهیم شد، این اراده سرمایه گذاری در حال پردازش است. در سه فاز فرآوری و دانه بندی، فرآوری کنسانتره و تولید مصالح ساختمانی و امیدواریم در سه سال آینده به نتیجه برسیم.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان یک شرکت زیرمجموعه تماما از جمله شرکت معادن پویش است که در حوزه های معدنی کشور فعالیت ویژه ای دارد و بلافاصله به آن ماموریت خواهیم داد تا در کردستان مستقر شود.

وی با بیان اینکه 2000 میلیارد سرمایه گذاری در این پروژه انجام می شود، افزود: مشاغل پیش بینی شده در این پروژه 1500 نفر است و تلاش ما و تمرکز استانداری استفاده از نیروهای بومی در این حوزه است.

در پایان تفاهم نامه سرمایه گذاری تکمیل زنجیره ارزش «سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی» بین شرکت ذوب آهن اصفهان و استاندار کردستان منعقد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید