بیش از 30 درصد تولید زنجیره فولاد کشور متعلق به کرمان است/ سرمایه گذاری 93 هزار میلیارد تنی فولاد در پروژه های صنعتی در سال 99.


ساعت: 21:15
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1805783

مهدی حسینی نژاد گفت: سال گذشته حدود 93 هزار میلیارد تن سرمایه گذاری انجام شد و امسال 10 میلیارد تن پروژه سرمایه گذاری افتتاح می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; مهدی حسینی نژاد، مدیرعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در همایش روز صنعت و معدن و هفته صنعت کوچک در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: علیرغم اینکه ایام الله دهه فجر است. تمام سختی هایی که امسال وجود داشته است.» اما با تلاش صنعتگران به رشد 10 و سه دهم درصدی دست یافته ایم.

وی ادامه داد: تا کنون نگاه استان در حوزه کشاورزی بوده است اما اکنون مسیر صعودی را به سمت صنعتی شدن طی کرده ایم و این صنعتی شدن در حال پیشرفت است.

وی به محل برگزاری مراسم یادبود در تالار وحدت دانشگاه باهنر اشاره کرد و گفت: خانه صنعت و معدن توانسته ارتباط بسیار خوبی با جامعه دانشگاهی برای احیای حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه برقرار کند.

حسینی نژاد افزود: رشدی که صورت گرفته مرهون تلاش صنعتگران به دلیل سرمایه گذاری در استان بوده و استان کرمان همواره پایلوت طرح های اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی اذعان داشت: سال گذشته حدود 93 هزار میلیارد تن سرمایه گذاری انجام شد و امسال 10 میلیارد تن پروژه سرمایه گذاری افتتاح می شود.

حسینی نژاد تاکید کرد: پروژه های صنعتی که بر اساس استانداردهای اقتصادی اجرا می شود حدود 200 میلیارد تن ارزش دارد.

وی تصریح کرد: بیش از 30 درصد تولید زنجیره فولاد کشور متعلق به کرمان است و مهمترین محور توسعه امسال و سال آینده در برنامه هفتم توسعه رشد صنعت فولاد و ارزش افزوده مس، کرومیت و پایگاه دانش .

حسینی نژاد گفت: 17 واحد فعال و 50 واحد صنعتی نیمه فعال در استان کرمان داریم و با این شرایط تولید ما رشد کرده است.

وی تاکید کرد: اکنون نمی‌توانیم منابع را توسعه دهیم، زیرا یکی از دلایل کاهش رشد تولید ما حذف حامل‌های انرژی در زمان پیک تولید است.

حسینی نژاد گفت: یکی دیگر از مشکلات بزرگ صنعتگران کمبود نقدینگی است که باید به محض توزیع به موقع سرمایه اتفاق بیفتد که معمولا در زمان خود اتفاق می افتد و باعث از بین رفتن تاثیر لحظه ای رشد تولید می شود.

وی با بیان اینکه 40 ماده معدنی شناخته شده قابل تحویل به استان کرمان وجود دارد، گفت: با برآورد 2.5 میلیارد تن مس و نزدیک به 2 میلیارد تن سنگ آهن که ظرفیت صادرات خوبی دارد.

حسینی نژاد در پایان گفت: امیدواریم با قوانین ساده در حوزه تولید به ویژه انرژی بتوانیم رشد تولید را در استان برای تمامی واحدهای صنعتی و معدنی محقق کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید