آغاز ساخت چهار پروژه عظیم فولادی در هرمزگان با سرمایه گذاری 10 میلیارد تن فولاد


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807298

صبح امروز در نهمین روز از دهه مبارک فجر، اجرای چهار طرح مهم توسعه فولاد در شرکت فولاد هرمزگان آغاز شد و پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح ها، جایگاه هرمزگان در تولید فولاد ارتقا یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; صبح امروز همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، شرکت فولاد هرمزگان با حضور مهندس مهدی دوستی مدیرکل هرمزگان میزبان مراسم افتتاح چهار پروژه فولادی بود.

فولاد هرمزگان برای ایفای نقش حداکثری در توسعه استان هرمزگان و تبدیل این استان به قطب اصلی فولاد کشور به عنوان یکی از شرکای اصلی تولید 10 میلیون تن فولاد در شرکت ستاره سیمین هرمز مشارکت و سرمایه گذاری می کند. شرکت با 51 درصد سهامدار اصلی محسوب می شود.

با راه اندازی این طرح ها، استان هرمزگان به یکی از قطب های اصلی و کلیدی تولید فولاد در کشور تبدیل شده و برای چندین هزار نفر شغل ایجاد می کند.

فاز اول این پروژه با ساخت مگامادول احیای مستقیم با تولید 1.7 میلیون تن اسفنج آهن در سال همزمان با طرح های توسعه فولاد هرمزگان کلنگ زنی شد.

یکی دیگر از پروژه های مهم امروز نصب دیوارهای جانبی کوره های قوس الکتریکی با سرمایه گذاری 160 میلیارد تنی و افزایش 120 هزار تنی تولید تا پایان سال جاری در فولاد هرمزگان است.

چهارمین پروژه که عملیات اجرایی آن از امروز آغاز می شود، ساخت دومین واحد تولید گاز صنعتی با ظرفیت 10 هزار متر مکعب عادی اکسیژن در ساعت با سرمایه گذاری حدود 800 میلیارد تن است و ظرف 30 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

با بهره برداری از این طرح، ظرفیت تولید گاز اکسیژن فولاد هرمزگان به 17000 مترمکعب نرمال در ساعت خواهد رسید. با استفاده از این پروژه، کارخانه فولاد برای تولید 2 میلیون تن ورق در سال به اکسیژن نیاز خواهد داشت.

این پروژه نیز همانند دو پروژه قبلی با سرمایه گذاری منابع داخلی شرکت فولاد هرمزگان و استفاده از حداکثر ساخت داخلی و با پیمانکاران داخلی ساخته می شود.

همچنین امروز در برنامه چهارم اجرای مدول سوم تولید اسفنج آهنی با ظرفیت تولید سالانه 900 هزار تن آغاز شد تا استان هرمزگان شاهد افزایش ظرفیت تولید باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید