کشف بن بست سرمایه گذاری در گلستان/ تمایل شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در اینچه برون


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893444

استاندار گلستان دیپلماسی اقتصادی را یکی از مهم ترین رویکردهای دولت سیزدهم دانست و گفت: استان گلستان وارد فضای سرمایه گذاری جدیدی شد تا بن بست های اقتصادی را یکی پس از دیگری باز کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی محمد زنگنه امروز در گفت و گو با خبرنگار ما از گلستان، ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: استان گلستان در 10 ماه گذشته به عنوان یکی از استان های پیشرو برنامه محور شناخته شده است، برنامه های خوبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در این حوزه در نظر گرفته شده است. استان و به زودی شرایط حمل و نقل از اینچه بان به روال قبل از کرونا باز می گردد، صادرات چمدان رونق می گیرد و توسعه همکاری ها با کشورهای حاشیه دریای خزر صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور تاتارستان تا دو ماه دیگر به گلستان سفر می کند، افزود: شرکت هایی برای سرمایه گذاری در اینچه برون اعلام آمادگی کرده اند. گلستان وارد فضای سرمایه گذاری جدیدی شد. برنامه ما این است که حجم معاملات تجاری را از 186 میلیون دلار به 500 میلیون دلار افزایش دهیم، دلار را دریافت کنیم.

استاندار گلستان درباره پروژه های هفتگی دولت در سال 1401 گفت: بیش از 3 هزار و 200 پروژه با سرمایه گذاری 9 هزار و 900 میلیارد تومان افتتاح و راه اندازی می شود این طرح ها برای بیش از 9 هزار و 86 نفر شغل ایجاد می کند.

زنگنه پروژه های کلان هفته دولت را در بخش افتتاح و بهره برداری اعلام کرد و ادامه داد: 90 درصد پروژه ها به اتمام رسیده و عملیات اجرایی کمتر از 10 درصد از پروژه ها در هفته دولت کلید می خورد.

وی گفت: اولین سال اجرای طرح نهضت ملی مسکن را پشت سر گذاشتیم. هزار واحد در استان گلستان برای رسیدن به هدف تعیین شده در این بخش انتخاب شد.

استاندار گلستان تمرکز بر توسعه زیرساخت ها را یکی از اولویت های مهم برشمرد و تصریح کرد: گلستان در بین استان های چهارم از نظر سرانه تولید در انتهای جدول قرار دارد.

زنگنه با اشاره به اینکه چشم انداز پیشرفت استان آماده شده است، بیان کرد: باید بر اساس تحقق چشم انداز در استان حرکت کنیم، تلاش برای تحقق برنامه باید دو جانبه و جهادی باشد.

وی جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را یکی از برنامه های مهم برشمرد و گفت: نمایه سرمایه گذاری به عنوان نمونه ترسیم شده است. بسیاری از شرایط و استعلام ها مربوط به موقعیت محیطی است و ربطی به سرمایه گذار ندارد.

زنگنه از صدور 20 مجوز بی نام در استان خبر داد و افزود: سرمایه گذاران می توانند با مشارکت دستگاه های اجرایی سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید