گلایه از صادرات سیمان پیوند گلستان از بندر امیرعباس به جای مرز اینچه برون

ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782254

اعتماد گفت: بله، اما می بینیم که علیرغم اینکه سیمان سبزوار از آنچه صادر می شود صادر می شود اما سیمان گلستان از بندر امیرعباس صادر می شود، دلیلی برای این هزینه های کردی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن اعتماد در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: راه آهن یکی از پتانسیل های بی بدیل در زمینه صادرات است و راه آهن اینچه برون که در کنار ترکمنستان و قزاقستان قرار دارد دروازه آسیای میانه است. نادیده گرفته شده است. . “

مدیرعامل راه آهن شمال شرق 2 ادامه داد: مرز اینچه برون بسیار امن است و برای جذب سرمایه گذار نیاز به تکمیل زیرساخت ها و خدماتی مانند آب، برق و گاز در این منطقه است.

اعتماد تاکید کرد: استان باید عزم ملی برای ایجاد فرصت بیشتر برای سرمایه گذاری در راه آهن داشته باشد.

وی یادآور شد: ما به عنوان راه آهن زمینه این سرمایه گذاری را فراهم کردیم و یک خط عریض و عادی در مرز اینچه برون ایجاد شد و این راه آهن یک فرصت طلایی است. در ماه مارس موفق شدیم خط عریض را به هم وصل کنیم. در سال 1378 و در تیرماه موفق شدیم: «اخذ مجوز از کمیسیون ماده 69 و 528 هکتار به راه آهن داده شده است تا بتوانیم از آنها برای سرمایه گذاری در حوزه ریلی استفاده کنیم.

این مقام مسئول گفت: می توانیم از واگن های یخچال دار برای توسعه صادرات استفاده کنیم و معادلات خوبی با ترکمنستان ایجاد شده و توانسته ایم 40 درصد تعرفه واردات ریلی برای ترکمنستان و 50 درصد تعرفه واردات برای قزاقستان کاهش یابد.

اعتماد خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته حجم صادرات ریلی بهبود یافته و توانسته ایم رکورد چند سال اخیر را بشکنیم و خط عریض و نرمال به این مشکل کمک کرده است و آمار چند سال اخیر تا چند ماه همین طور است. یک خط گسترده منتشر شده است.”

وی گفت: ظرفیت خوبی در راه آهن وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد، اما می بینیم که سیمان سبزوار از آنچه صادر می شود صادر می شود اما سیمان باند گلستان از بندر امیرعباس صادر می شود، این کردها. هزینه ها دلیلی ندارد.»

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 بابیان اینکه می توانیم به صاحبان بار تخفیف بدهیم، افزود: از ابتدای مهرماه تاکنون 210 هزار تن از طریق راه آهن اینچه برون صادرات داشته ایم که این بار به ترکمنستان و قزاقستان ارسال شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید