تولید بهینه سیمان کشور در مرکز سیمان تهران


ساعت: 19:29
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854757

مرکز سیمان تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای توسعه ارتباطات، ایجاد هم افزایی و همفکری برای همکاری‌های مثمر، تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز سیمان تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای توسعه ارتباطات، ایجاد هم افزایی و همفکری برای همکاری‌های مثمر، تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند. مرکز سیمان تهران هدف از این همکاری را استفاده از ظرفیت های علمی، پژوهشی، پژوهشی و توسعه ای و تبادل تجربیات و همکاری اعلام کرد.

سیدعباس حسینی مدیرعامل سیمان تهران برای فراهم کردن زمینه علمی و اجرایی این همکاری گفت: این تفاهم نامه مشترک 10 نفره امضا و مورد توافق قرار گرفت.

حسینی مدیرعامل سیمان تهران در این جلسه با اشاره به اینکه صنعت سیمان با قدمتی حدود 90 ساله، جهش بزرگی را پس از انقلاب تجربه کرده است، ادامه داد: امروز این صنعت تلاش زیادی کرده و ظرفیت تولید سیمان به 88.8 رسیده است. میلیونی است و مدیریت این حوزه از صنعت به طور کامل توسط کارشناسان داخلی انجام می شود.

مدیرعامل سیمان تهران افزود: در حال حاضر 80 درصد قطعات یدکی کارخانه سیمان توسط نیروهای داخلی تامین می شود، بنابراین 27 قطعه را که قبلا از خارج از کشور وارد می شد جانمایی کردیم و امیدواریم بتوانیم از همه فرصت ها استفاده کنیم. این صنعت “.

حسینی افزود: سیمان صنعتی یکی از اولویت های اول و اول در حوزه های مختلف است و تلاش ما در تهران سیمنت این است که در کیفیت، تنوع و بومی سازی پیشرو باشیم.در حال حاضر تهران متنوع ترین تولیدکننده سیمان در کشور است.

مدیرعامل سیمان تهران گفت: سیمان تهران مفتخر است که با همکاری مرکز راه، مسکن و شهرسازی و متخصصان این مرکز هم افزایی خوبی ایجاد کرده و با توسعه همکاری های مشترک و اقدامات موثر به نفع کل کشور خواهد بود.

سید عباس حسینی مدیرعامل سیمان تهران گفت: بحث انرژی و زیست محیطی یکی از موضوعات مهمی است که در حوزه سیمان و اجرای مفاد این تفاهم نامه مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز مطالعات راه، مسکن و شهرسازی همچنین گفت: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های مرکز تحقیقات انجام فعالیت های پژوهشی بر اساس نیازها، مشکلات و دغدغه های صنعت و اجرایی است. بدن.” امضای این تفاهم نامه مشترک نیز با این نگاه و در راستای توسعه همکاری ها با مجتمع سیمان تهران تکمیل خواهد شد.

محمدمهدی حیدری افزود: در حال حاضر مرکز تحقیقات از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی مناسب برخوردار است و می توان هم افزایی خوبی ایجاد کرد و اقدامات موثری در حوزه سیمان در کشور انجام داد.

بر اساس تفاهم نامه منعقده بین سیمان تهران و این مرکز تحقیقاتی، طرفین در خصوص تعریف و اجرای پروژه های تحقیقاتی و کاربردی در حوزه سیمان، استفاده عملی از دانش ایجاد شده برای صنعت ساختمان، محیط زیست و … همکاری برای استفاده تجربه مراکز تحقیقاتی معتبر بین المللی به منظور توسعه دانش فنی سیمان و بتن، ایجاد بستر لازم برای شناسایی و اطمینان از استفاده از آخرین فناوری ها برای تولید و مصرف بهینه سیمان و بتن، استفاده از تجهیزات تحقیقاتی و امکانات آزمایشگاهی برای ایجاد. هم افزایی در موارد فوق و سایر فعالیت های مرتبط. موضوع تفاهم نامه و تایید نمایندگان طرفین را بر عهده می گیرند.

لازم به ذکر است این تفاهم نامه مشترک به مدت 3 سال به امضای سید عباس حسینی مدیرعامل سیمان تهران و رئیس مرکز راه، مسکن و شهرسازی رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید